18 en ik word vader

<p>Hallo,</p><p>ik en mijn vriendin verwachten waarschijnlijk een kleine de test van de huisarts was positief en we staan allebei achter de zwangerschap? nu ben ik zelf pas 18 en ik wou vragen of jullie voor mij een paar tips en een paar dingen die we zeker moeten halen (los van pampers babydoekjes etc)</p><p> </p><p>alvast bedankt!</p>

Hey gefeliciteerd! Wacht nog maar even met de spulletjes tot jullie wat verder zijn in de zwangerschap! De eetste weken zijn spannend en het is nog zo pril!
En eh! Respect dat je achter haar staat! Ben zelf jong moeder geworden en hoor van veel jonge moeders in mijn omgeving dat ze er alleen voor staan.
Als jullie ongeveer op de helft zijn zou ik gaan googlen naar een uitzetlijst!
Heel veel geluk samen!

Gefeliciteerd met de zwangerschap! Mooi dat jullie ervoor willen gaan. 
Ik zou inderdaad ook nog even wachten met het kopen van de spulletjes. Maar als je eenmaal begint; veel babywinkels hebben van die handige “baby uitzet lijstjes” bv. Prenatal. Als je hierop googelt vind je het vast. 
Succes!

Gefeliciteerd en wat fijn dat jullie dit samen doen! Zoals hierboven genoemd zijn er veel lijsten te vinden met wat je nodig hebt. Maar daar staan ook wel dingen op die misschien handig zijn maar zeker niet noodzakelijk (bijvoorbeeld een haarborstel, mijn baby heeft amper haar). Probeer vooral kritisch te kijken naar wat je echt nodig hebt. Toch ook even een tip over luiers: niet teveel voorraad aanschaffen. Wij hadden geloof ik 4 pakken maat 1 liggen en hadden 2 pakken over omdat de kleine al heel snel naar maatje 2 moest. Bijkopen kan altijd maar spullen overhouden is zonde van je geld. Geniet vooral samen van de voorbereidingen!

Nog een tip, kijk ook even op marktplaats voor grotere dingen. Zoals kinderwagen, maxicosi en wiegje enz. Het word wel afgeraden bijvoorbeeld een maxicosi tweedehands te kopen maar heb dit zelf wel gedaan. En er mankeerde niets aan.
kijk en vraag kritische naar de verkoper. 
En gefeliciteerd met de zwangerschap, super dat jullie dit samen aangaan. 

Gefeliciteerd!!!
Hele andere tip: 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun.

Mijn man heeft er veel tips uit gehaald en zich doodgelachen hahaha. En ik ook ;) 

Terug
Bovenaan