18 maanden en s nachts veel wakker

<p> </p><p>Onze kleine vent van 18 maanden wordt ineens s nachts krijsend wakker. Hij is helemaal overstuur en wordt alleen rustig als je hem bij je pakt. Soms om het uur. Het is nu al 2 weken aan de gang. </p><p>Ik heb al geprobeerd met de 10 min regel om hem terug in slaap te krijgen maar het lukt me niet.  Hij gaat staan in zn ledikant en krijst alles bij elkaar.</p><p>Iemand tips voor een vermoeide moeder?</p>
 
Hier ook kereltje van nu net 19 maanden. Wordt hysterisch wakker uit zijn slaap. Ook de regel geprobeerd maar hier helpt t om hem meteen te pakken, naast me te liggen en dan slaapt die meteen weer. Ik kan hem dan binnen 5/10 min weer terug leggen. Zo is die t snelste stil. Ik denk dat hij dan droomt ofzo. Hier meestal 1x per nacht en niet altijd. Hij huilt nooit en is een goede slaper dus ik troost hem toch liever merk ik dan hem nog meer overstuur te laten raken. Als ik hem pak slaapt die meteen weer....
 
Hier precies hetzelfde idd.. normaal gesproken slaapt ie altijd super lief en overdag gaat het gelukkig nog steeds goed. 
Ik neem hem idd ook bij me en dan is ie binnen 5 min weer rustig. 
En ik hoop maar dat ik m niet verwen en het straks weer moet afleren ;)
 
Heel herkenbaar, bij ons zijn het echt nachtmerries. Hij schrikt gewoon wakker en is dan in paniek.
Wij troosten hem en leggen hem dan weer terug. Ons mannetje is ondertussen 20 maanden en het wordt nu minder. Het is volgens mij vrij normaal want ze gaan rond die leeftijd levendiger dromen en het is bekend dat er nachtmerries bij komen kijken.
Ik geloof er niet in dat je ze verwend als je kind in paniek wakker wordt en je hem troost. Moet je na gaan als je zo bang wakker wordt en er komt niemand...
 
Hier hetzelfde, dochter is 23 maanden nu. Dit begon hier al rond 15 maanden. Wij nemen haar dan ook tussenin en dan slaapt ze door. In deze maanden aaaaaalles geprobeerd, niks hielp. Dus nu maar geaccepteerd dat ze vaak een halve nacht tussenin slaapt.
Soms gaat het weken goed en slaapt ze keurig in d'r eigen bed. Dan is het weer wekenlang gedoe.

Laten krijsen helpt idd niet, houdt ze écht uren vol en dat vind ik heel zielig en dan slaapt niemand en is ze de volgende dag gruwelijk chagrijnig en niet uitgerust..

Ik denk maar zo, het gaat echt een keer over. Met 3 jaar zal ze heus niet meer tussenin slapen hoor. En t is niet elke nacht en geen hele nacht, dus zo'n ramp vind ik het niet. Nu slaapt iedereen tenminste ;)
 
Als je kindje gewoon gewend is in het eigen bedje te slapen, kun je met een redelijk gerust hart ze een tijdje bij je in bed leggen in dit soort lastige tijden. Kans is heel groot dat het daarna weer prima is om zelf in het eigen bedje te slapen. Gewoon troosten en bij je nemen zou ik zeggen (als dat helpt).
 
Terug
Bovenaan