18 maanden sprong???

Goeimorgen meiden,

Hebben jullie ook het idee dat jullie koters in een 18-maandensprong zitten??

Na weken, zoniet maanden van gebroken nachten, omdat ik domweg erg licht slaap en elk kuchtje en zuchte van Julian hoor, kwam er een tijd dat mijn vriend veel snurkte. Beide onder invloed van een hardnekkige verkoudheid overigens. Dus weer gebroken nachten. Vorige week was 't kleine ding ziek, buikgriep. Dus stond ik regelmatig savonds of snachts de boel te verschonen. Maar dat is nu voorbij gelukkig.
Maar nu... de laatste nachten.... Julian is constant wakker en begint dan te jammeren. Onze gewoonte is dan om er naar toe te gaan. Speentje en knuffeltje opnieuw geven, een aai over de bol, eventueel druppels tegen doorkomende tanden, en weer terugleggen. Nou, dat laatste kan ik wel vergeten tegenwoordig: janken, boos! Pffff!
Afgelopen nacht was het toppunt! Ik ben om half 11 op bed gegaan en heb geslapen tot 12 uur.   Toen begon hij te piepen, huilen...grrr.... Na een tijdje houdt hij wel op, maar een uurtje later (nét als ik in slaap dreig te vallen...) begint het weer van voor af aan. Heb hem vannacht ook wat warme melk gegeven, maar dat hielp slechts anderhalf uur. Op een gegeven moment gooide hij zijn knuffel en speen ook uit bed. Heb vannacht gewoon een potje zitten janken bij zijn ledikantje, of hij ajb niet wilde gaan slapen. Gelukkig is vandaag zijn kdv-dag. Normaal breng ik hem om kwart voor 9, maar vanochtend stonden we om half 8 op de stoep, en lag ik om 8 uur weer in bed. Maar ja, helaas niet meer geslapen, ik ben volgens mij gewoon te moe. En dan de mensen die zeggen: goh, het is je niet aan te zien, je ziet er fris en fruitig uit ... Alsof ze willen zeggen dat mijn (vermoeide) gevoel niet klopt!!

Maar goed, dit was niet bedoeld als klaagtopic, maar als vraagtopic. Wie herkent dit gedrag? Zal het weer een sprongetje zijn (dacht dat we ze allemaal al hadden gehad)? Julian begint wel opeens meer "echt" te kletsen, te papegaaien etc, dus wat dat betreft zou het kunnen.

Wie, o wie weet raad????

Ellen mv Julian

hoi Ellen,

tja echt raad heb ik denk ik niet echt maar ik wil ff zeggen dat ik het heel rot voor je vindt. Als je zo vreselijk moe bent.... dat is zooooo ruk. Het rottige is dat je kan ook steeds minder kan hebben.
Enzo heeft ook periodes dat hij 's nachts wakker wordt/is.   En als hij niet huilde dan lag ik toch wakker want ik werd ook wakker als hij zich omdraaide of moest kuchen.
Maar als hij 's nachts huilt dan is hij altijd zijn speen of zijn knuf kwijt. En als hij zit te jammeren dan laat ik m ff zijn gang gaan want dat houdt meestal vanzelf op. In het begin als hij wakker was dan ging ik altijd naar hem toe. Soms 5x per nacht en dat brak mij toen ook op. Ik dacht steeds dat er wat aan de hand was maar ik liet m op aanraden van manlief (ik stortte bijna in van vermoeidheid) gewoon jammeren. Het was binnen 2 nachten afgelopen en sindsdien slaapt hij (ff afkloppen) goed. Ook doe ik zijn kamerdeur dicht zodat ik niet meer wakker wordt van elk kuchje. Als er echt wat is dan hoor ik het echt wel. Enzo ligt in de kamer ernaast. Sindsdien heb ik ook meer rust want dat heb je echt nodig!!
Het is misschien niet echt advies voor je maar misschien helpt het een beetje.

liefs
di silva en veeeeeeeeel succes!!

He meid,

Nou hier precies hetzelfde.
Jaimey is van 31-07 en is sinds een maand bezig.
Hij wordt heel vaak wakker en we hebben van alles geprobeerd, maar niks helpt.
Toevallig heeft hij 2 nachten weer doorgslapen , maar vanacht was het weer raak..
Wij gaan binnenkort een meegroei bedje kopen en kijken of hij daar iets rustiger van wordt.
Het is altijd een goede slaper geweest, en wij hopen dat weer over gaat.
We zien wel, maar dat je er moe van wordt ja......
Meid succes ermee

gr kaat

Hiya Ellen.

Pff wat een gedoe he?! Het kan ook zo met je eigen gevoel en emoties rotzooien dat slaapgebrek, niets krijgt mij labieler als te weinig slaap. Anyway....er is licht aan het eind van de tunnel! Max is nu net weer een beetje normaal gaan doen 'snachts. Maar het duurde wel ff hoor (ongeveer 2 a 3 weken) dat hij steeds wakker werdt, en echt met geen mogelijkheid te troosten viel, krijsen, overstuur en alleen maar in stukjes van anderhalf uur willen slapen. En ook met avondeten was het vrijwel iedere avond strijd. Nu is hij er kennelijk weer overheen. En de "sprong" is gemaakt denk ik, hij kletst nu nog veel meer dan eerst en bijna iedere dag leert (en onthoud) hij nieuwe woordn. Zijn nieuwste ding is....hij zegt "Dank U" als je hem iets geeft. Hahaha ik kom niet meer bij, wij hebben hem nooit "U" geleerd, maar het is zijn combinatie van Thank you en Dank je wel. En hij gebruikt het in de juiste context. Dus je hebt na al de nachtelijke misere wel iets om naar uit te kijken. (oh ja let ook op of Julian ineens kan rennen, dat is hier op het moment ook een grote hit.)

Succes, en hou vol!
(oh en je boft juist dat je ondanks je vermoeidheid er fris en fruitig uit blijft zien, haha wou dat ik hetzelfde kon zeggen, ben juist meer het "muf en verlept" type)

Ajuus, ilja

Herkenbaar! Lydia is soms ook ' snachts compleet overstuur, zal alles wat ze overdag leert wel meoten verwerken... En vannacht heeft ze van 03.30-05.00 uur liggen kletsen en hele verhalen over papa gehouden (niet om hem gevraagd maar wel continue papa zeggen icm hele kletsverhalen). Ik heb dus ook geslapen vanochtend terwijl Lydia naar het KDV is... Hoop dat het een fase is...

Ohhh wat ben ik blij met dit onderwerp!
Het is hier op het moment ook drama!!! Al 2 week elke nacht bal!
Helemaal overstuur wakker worden en daarna niet meer willen slapen..pff echt niet goed voor de nachtrust hoor!
Ook hangt mike enorm aan mij, hangt vaak aan mn been te jammeren, wil dan ook niets van zn pa weten.
Hopelijk idd een kortdurige fase!
We zijn de aankomende week een weekje weg, ben benieuwd hoe het dan zal zijn!!

liefs jen

Oh wat vervelend joh.!
Annique heeft wel dat ze om 05u wakker wordt en dan hard schreeuwt en huilt.
Vaak is ze dan dr speentje kwijt en als ik dr dan weer neer leg slaapt ze vaak weer verder tot half 7 a 7uur

Tijdje terug had ze wel een nacht dat ze half 2 klaar wakker was en ook niet meer wilde slapen.
Ik had toen ook zoiets van......... wat is er nou?? ga toch slapen...
Je voelt je echt een beetje radeloos, helemaal als vriendlief het nooit hoort.. grrrr en jij er altijd voor uit moet...
Gelukkig is het toen bij die ene keer gebleven, en heeft t zich nog niet weer voorgedaan... hout ff afkloppen !

Ik merk wel in haar doen en laten dat ze snel boos is, zich dan op de grond laat vallen en zich vervolgens heeeeeeeeeeel zielig vind en hartverscheurend gaat huilen.
Ze heeft echt een kort lontje..
Ook begint ze met jaloers gedrag als ik een ander kind oppak of even bezig ben met een ander kindje...
Hoop dat deze periode snel voor bij is en dat ze weer wat minder geiiriteerd is enzo..

Ik denk wel dat het allemaal met het sprongetje te maken heeft hoor.
Hier hoor je veel moeders erover maar zelfs op mijn werk.. kom ik het tegen bij de 1,5 jarigen.
Slecht slapen, gefrustreerd, snel huilen als iets niet lukt .... zucht hahahaa
we komen er wel weer door toch... gaat wel weer over..

maar is wel zwaar..
succes en ik hoop dat Julian ook snel weer lekker door gaat slapen..!!

liefs sandra

Terug
Bovenaan