18 mnd en niet zelf willen spelen

HELLUP!!
Ik weet het effe niet meer.
Mijn docher van 18 maanden vraag zoveel aandacht...ze kan echt geen 10 minuten zelf spelen (en dan overdrijf ik niet). En ze komt echt geen aandacht tekort hoor. Als ik met haar ga spelen en ze na een paar minuutjes zichzelf vermaakt loop ik stilletjes weg om iets voor mezelf te doen en dribbel dribbel...staat ze meteen aan mijn been te jengelen. Ik heb al geprobeerd speelgoed weg te leggen en na een paar weken weer tevoorschijn te toveren zodat ze weer iets "nieuws" heeft om mee te spelen maar ook hier weer na een paar minuten....
Pfffff heb nu effe een baalmomentje. Hebben jullie misschien tips hoe hier mee om te gaan??
 
Ik weet niet of het werkt hoor, maar ze zeggen dat je juist moet zeggen dat je weggaat en wat je gaat doen. Bijvoorbeeld: mama gaat even koken, jij mag lekker hier blijven spelen.
Misschien iets om te proberen?
Wel vervelend hoor, en waarschijnlijk hoe meer jij ervan baalt, hoe meer aandacht ze vraagt. Slimmerikken zijn het hoor, die kleintjes.
Succes!
 
Ik heb nog geen kleintje van die leeftijd, maar misschien kan je het anders aanpakken? Dat je bijvoorbeeld samen de was gaat vouwen. Zij zit erbij met haar speelgoed en tijdens het wasvouwen (is maar een voorbeeld hoor) zing je een liedje voor haar, of vertel je haar een verhaaltje. Zodat je toch toekomt aan de dingen die je moet doen, maar zij het idee heeft dat ze toch aandacht krijgt? Wij doen dat hier met onze zoon ook regelmatig. Ik zit bijvoorbeeld gewoon op de bank, hij is aan het spelen en als hij het dan beu wordt, dan geef ik 'm een ander speeltje en ga weer terug naar wat ik aan het doen was. Of ik klets gezellig tegen hem. Ik vermoed dat het ook een fase is waar je doorheen moet... Lijkt me erg lastig.
Succes!
 
Wat esk beschrijft zo heb ik het ook altijd gedaan gezellig samen ff spelen. Mama moet nog ff wasopvouwen kom je me helpen.
Of als ik moest koken gezellig mee in de keuken eerst in de kinderstoel en later op de vloer bij d'r eigen keuken kastjes met potten en pannen...... enz Heb er nooit over in gezeten komt vanzelf hoor wat is heel 18 mnd?!
 
Terug
Bovenaan