18 weken en corona

Hi allemaal,

Momenteel ben ik 18+3 weken zwanger. Ik mag niet klagen wat betreft klachten: alleen geen eetlust en heel moe. Echter werd ik dit weekend verkouden, hoesten, keelpijn en hoofdpijn. En ja hoor… een positieve coronatest. Alle klachten zijn licht, maar de combinatie van alles maakt het toch best zwaar.

Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt? Hebben jullie nog tips?
 
Hey! Yep, ik had corona toen ik 16 weken zwanger was. Exact dezelfde klachten als jij! Paracetamol gerust nemen, vooral als je toch koorts gaat krijgen. Maar ook zonder koorts mag het gewoon. Zelf had ik geen veilige neusspray in huis, die zout oplossing hielp niet en de normale wilde ik niet gebruiken. Toen de corona weg was had ik wel een veilige neusspray van de huisarts gekregen maar daar had ik tijdens de corona periode dus niets aan. Ik probeerde elke dag toch iets van groente en fruit binnen te krijgen ook al kreeg ik amper een hap door mn keel. Verder heel veel drinken proberen, heel veel rusten. En verder voor de baby hoef je je geen zorgen te maken. Ik krijg wel 2 groei echos van mijn verloskundige bij 28 en 32 weken. Niet omdat ze eerder erge dingen hebben meegemaakt maar ook ter geruststelling voor mij en zodat zij de groei na corona wat beter in beeld hebben.

In elk geval beterschap, hopelijk knap je gauw weer op! Ik vond het in elk geval erg eng om corona te hebben en voelde me schuldig, achteraf was dit niet nodig geweest. Maar goed, typisch zwangere vrouw denk ik?
 
Hier met 19+5 een positieve corona test. Inderdaad paracetamol slikken, goed drinken. Eten is nu niet zo belangrijk, als je normaal griep hebt of ziek bent eet je ook minder / niet. En goed uitzieken. Meer kan je niet doen. Even de huisarts en verloskundige op de hoogte stellen voor het geval je klachten erger worden en er actie op moet.
Ik heb wel extra groeiecho's gehad, maar die stonden al voordat ik corona kreeg. Omdat mijn oudste te klein was bij de geboorte.
Inmiddels 36+2 en onze 2e lijkt goed te groeien!
 
Ik heb zelfs 2 maal Corona gehad tijdens zwangerschap. De eerste keer met een week of 14. Was enkel verkouden en niet fit. Dit belemmerde mij zelf niet. De tweede keer heb ik het gekregen van mijn zoon ? die lieverd. Dit was met 25 weken. Toen wel ziek geweest, veel slapen en 2 dagen spierpijn. Zo nu en dan hoofdpijn die lang aanhield. Ik had wel smaak en reuk, en gelukkig ook gewoon trek. Ik ben medisch in mijn zwangerschap. Dus krijg al extra echo’s. Voor nu willen ze mijn moederkoek voor onderzoek graag hebben. Anoniem natuurlijk. En van mij mogen ze ?. Kleine kanttekening; ik heb maar 1 vaccinatie (Janssen oktober ‘21) gehad. En dit was net een paar weken voordat ze deze ook afraadde..
 
Terug
Bovenaan