18 weken of 16 weken..???

A

Anoniem

Guest
hallo hallo...

als je je echo heb gehad en die wees toen die tijd 10 weken uit..
zit daar dan  die 2 weken kadoo bij..
dus vanaf je 1ste menstruatie dag..???
of is de echo minus die 2 weken..???

help help help hoor denk ik veel te veel..

ik denk met die 2 weken erbij..
dus 25 okt 1ste dag van laatste ogs..
6,7,8 nov bevrucht..!!
1 aug uitgerekend..!!

kus tanja

Als de termijn echo aangeeft 10 weken zwangerschap,
dan zitten daar idd die 2 weken ' kado'  bij in.

xx Syrah

hoi hoi,

Die echo's geven de exacte leeftijd van het kindje aan dus zonder die twee weken maar als je twijfeld moet je het even aan de verloskundig vragen.
Mij is altijd verteld dat de echo de goede leeftijd geven en geen schatting zoals de verloskundige doen met de laatste menstuatie berekenen
Ik hoop dat het je helpt groetjes moeder an twee kids en de derde op komst
Volgens de verloskundigen   8 weken en 5 dagen

De echo geeft de lengte van je zwangerschap aan, dus inclusief de 2 weken. Ik kreeg mijn echo toen ik dacht 12 weken en 3 dagen zwanger te zijn. Uit de echo bleek 12 weken en 4 dagen, een dagje winst dus. in plaats van 26 augustus ben ik nu 25 augustus uitgerekend.

volgens de termijn echo was ik op 3 jan 10 weken dus dan ben ik dus eigenlijk 8 weken..?

ben nogal met datums bezig want bij alles wat we meemaken zit er wel een bijzondere dag achter...
overlijden van opa of oma enz enz.

dus op 8 nov bevrucht..???dan is 8 weken terug vanaf 3 jan..?
word gek van mezelf...??

kus tanja

Hoi tanja,

Als je een echo hebt gehad en die geeft aan dat je 10 weken was, dan ben je dat ook. En niet 2 weekjes korter. Ze meten het schedeltje van je kindje en daaruit kunnen ze opmaken hoe ver je dus bent. Het is dus niet zo dat je zelf nog eens 2 weken er af moet halen.
Die 2 weken zijn eigelijk bedoelt voor het idee dat je vroeg of laat bent bevrucht en dus houden ze een slag om de arm.   Waarschijnlijk hebben ze je ook een datum mee gegeven wanneer je dus uitgerekend bent. Als je dan een agenda er bij pakt en dus vanaf 3 jan. 30 weken verder telt, dan zit je op je uitgerekende datum.   Klopt waarschijnlijk precies.     Succes er mee.

Gerdientje

ben er al uit denk ik..
bij augustus forum zeggen ze dat ik van 3 jan 10 weken echo 2 weken eraf moet halen..
want de 1ste 2 weken ben je eigenlijk nog niet zwanger en krijg je kadoo
maar die rekenen ze al wel bij je zwangerschap..

dus dat wil zeggen 8 nov bevrucht op de dag dat me oma is overleden..
hopen dat dat dan precies klopt..

kus tanja
18 weken en 0 dagen

Hoi Tanja,

Ik heb het precies voor je uitgerekend.
25 okt. 05 eerste dag laatste menstruatie
conceptiedatum is   8 november 2005
uitgerekend 1 augustus 2006
sterrenbeeld leeuw
18 weken zwanger.

Dus meid van harte.... alles gaat zoals jij het wil....... vooral die conceptie datum.

Groetjes, Angel

Terug
Bovenaan