18 weken zwanger en (al) harde buiken

Ik ben zwanger van mijn tweede kindje, maar kan niet meer herinneren wanneer ik harde buiken kreeg bij de eerste.

Ik vind het nu zo vroeg... of ligt het aan mij?
Gisteravond was ik wat druk in mijn hoofd en ging ook laat slapen, kon ook niet slapen en toen kreeg ik 3 harde buiken achter elkaar...
Is dat toch een teken dat ik het (nog) wat rustiger aan moet doen?

Vanavond maar op tijd naar bed.

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken. (nu 22 weken zwanger)

Af en aan heb ik harde buiken; met spanning, ruzie, verdriet, in rust, als ik naar toilet moet of ben geweest, of als het te druk is qua mensen om me heen om maar een paar voorbeelden te geven.

Ik heb 1x zo errug gehad dat ik ook echt heel erg pijnlijke krampen had. Voor spoedcontrole in overleg met gy naar het ziekenhuis. Ik heb daar enkele uren aan de monitor gelegen en idd zag je m'n harde buiken verschijnen.

RUST, RUST, RUST en zo min mogelijk spanning en stress is mij verteld door GY en huisarts.

Mij is verteld dat als er bloed bij komt, of ik echt de harde buiken moet wegpuffen ik dan zeker weer naar het ziekenhuis moet komen.

MAAR voor alles geldt volg je eigen gevoel. Heb jij het gevoel dat het mis gaat of dat het je niet lekker zit of je wilt controle aangeven!!!!!

Succes en sterkte.

Ik ben er niet bang voor dat het mis is hoor. Ik wilde gewoon even checken op dit forum of het normaal is en wat de oorzaak is. Vandaag heb ik bijvoorbeeld nog geen harde buik gehad, maar omdat ik gisteravond er 3 achter elkaar had... dat vond ik erg opmerkelijk en niet echt normaal.

Volgende week moet ik naar de vk en zal het dan even ter sprake brengen en vragen wat zij ervan denkt.

Ik vind deze harde buiken wel wat vervelender/pijnlijker dan van mijn eerste, daarom valt het misschien ook wat meer op.
En nogmaals; ik vind het al erg vroeg in de zwangerschap.

Hoi Wendela,

Ik had ze ook al met 18 weken hoor. Je moet wel goed in de gaten houden of je ze alleen maar krijgt bij stress en te hard werken. Dan is het wel een teken dat je het rustiger aan moet doen.
Op zich hoort het er denk ik ook een beetje bij, maar het moet niet continue zijn. Ik krijg ze bijvoorbeeld als ik op de fiets zit, door de trilling ofzo denk ik. Maar soms ook als ik de hele dag loop te rennen en vliegen. Dan is het wel een teken om het rustiger aan te doen. Ik kan je alleen maar adviseren goed naar je lijf te luisteren.

Groetjes Juffie

Ik kreeg ze bij de tweede ook heel vroeg, volgens mij ook zo rond de 18 - 20 weken. Omdat ik eerder een vroeggeboorte had bij ruim 29 weken werd ik extra in de gaten gehouden en moest ik per direct 50% gaan werken. Uiteindelijk is het bij de tweede prima verlopen en kwam ze op tijd. Bij de eerste heb ik nooit harde buiken gehad, daarvoor was hij te vlug, hahaha! Ik heb altijd begrepen dat harde buiken er voor de meeste vrouwen bij horen, maar dat ze normaliter pas vanaf de 34e week horen 'op te spelen' en niet veel eerder. Ik moest ook veel rusten, denk dat ze dat ook wel tegen jou zullen gaan zeggen. Geniet nog maar lekker van je zwangerschap!

Groet,

Anouk

Ik ben pas 15 weken zwanger, maar ik heb al 2 weken last van harde buiken - ik dacht dat dat niet kon, dus ik maakte me er echt zorgen over! Ik merk wel dat ik vooral zo'n stijve, harde buik krijg als ik hard heb gewerkt of me anderszins niet lekker voel...

Ik hoop dat het goed gaat allemaal daarbinnen... het sterkt me wel dat ik niet de enige ben!

~Hilde

Ik ben morgen 22 wk zwanger en heb nu ongeveer twee weken last van harde buiken, varierend van 2 tot 10 keer op een dag. die tien keer is dan op dagen dat ik het wat drukker heb gehad. Ik heb het nagevraagd aan de gynaecoloog, en hij zei dat het normaal was, de baarmoeder is nu al bezig met voorbereiden op de bevalling, en dat is heel normaal. Mocht ik er meer last van gaan krijgen, dan moest ik even een afspraak maken. Ik moet wel wat meer aan en om mezelf denken, iets rustiger aan doen kan geen kwaad!

Bianca

Terug
Bovenaan