18 weken zwanger en nu griep

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Ik ben nu ruim 18 weken zwanger en alles loopt zo voorspoedig. Echt genieten!

Sinds een paar dagen ben ik  alleen  behoorlijk grieperig. Heel erg verkouden, last van mijn bijholtes, gigantische koppijn  en mijn keel en oren beginnen nu ook mee te doen.
Ik stoom me een ongeluk, eet zoals altijd veel fruit en probeer zoveel mogelijk te rusten, maar het lijkt maar niet beter te gaan.
Heeft er iemand een tip waardoor ik mezelf weer een beetje de goede weg op kan helpen?
Ik wil namelijk geen pijnstillers slikken in verband met de kleine en ook het neusdruppelen zo minimaal mogelijk houden.
Ik hoor graag van jullie. Alvast mijn dank voor de reacties.
Groetjes Babette

Hallo Babette,
Je kan/mag wel neusspray gebruiken op basis van een zoutoplossing. Als je nog een oude spray in huis hebt kan je het ook heel makkelijk zelf maken. Was de spray wel even goed af en dompel de spray  even 1 minuutje in een pannetje met kokend water zodat ie aardig schoon is.
Het recept voor neusspray: 1 theelepeltje op 1 glas gekookt water. Even laten afkoelen en gebruiken maar.... Als je het later voor je baby wilt maken, dan moet je een halve theelepel op 1 glas gebruiken.
Een ui onder het bed of  op het nachtkastje  ('t ruikt wel een beetje ;-)) is ook heel onschadelijk voor je baby en helpt je om de luchtwegen vrijer te maken. Dit is ook een hele goede methode bij verkouden baby's.
Mochten de klachten aanhouden, bel dan eens met je huisarts of de apotheek om te vragen welke middeltjes je verder wél mag gebruiken. Volgens mij mag je een paracetamol nemen (even de bijsluiter checken), maar dit onderdrukt alleen maar de klachten en genezen ze niet.
Ik wens je veel beterschap toe.

Groetjes Marieke

Terug
Bovenaan