18 weken zwanger, lage bloeddruk en ineens overgeven?

<p>Hoihoi,</p><p>Ik ben inmiddels 18wk + 2 dagen zwanger. Ik heb al paar weken last van hele lage bloeddruk, heb ook tips en adviezen van verloskundige om er beetje mee te dealen. Normaal had ik er alleen last van als ik sta. Nu was ik vanmorgen bij de kapper en ik voelde mezelf wegtrekken dus ging ik met mn hoofd tussen mn benen zitten maar t werd niet beter. En ineens moest ik overgeven. Ik ben al sinds week 11 niet meer misselijk geweest dus schrok er beetje van. Kan misselijkheid te maken hebben met lage bloeddruk? Meer mensen ervaring mee? Beetje bezorgd of alles wel oke is met de baby als ik uit het niet moet overgeven, misschien wel helemaal niet nodig maar kben zwanger van ons eerste kindje dus alles is nieuw.  Alvast bedankt :)</p>
 
Ja, als je bloeddruk daalt dan wordt je misselijk en kun je overgeven. Een lage bloeddruk in het tweede trimester komt vaker voor zei mijn verloskundige en is volgens mij niet schadelijk voor je baby, juist niet. Ik had het ook vaak, vooral bij warmte (in een volle bus bijvoorbeeld). Ik ging er ook even wazig door zien, slecht horen en enorm zweten en daarna trillen. Ga als het kan liggen met je benen omhoog als je het voelt aankomen, dan voorkom je dat je flauwvalt.
 
Vergeet ik te zeggen. Een stabiel lage bloeddruk geeft niet veel klachten, maar een dipje wel. Dat kan ook gebeuren net na het eten. Dan gaat het bloed naar je darmen voor de vertering en dan dipt ie ook. 
Succes de komende dagen.
 
Ik heb vanaf week 5 al hetzelfde. En toevallig vandaag weer heel erg, ook met flauwvallen. Na het flauwvallen moet ik bijna altijd overgeven. Het is verschrikkelijk en naar, maar het is gelukkig niet schadelijk. Probeer jezelf zo rustig mogelijk te houden. Sterkte 
 
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik er ook last van, zelfs zo erg dat lang auto rijden niet meer veilig was. Dit was rond 22 weken. Nu ben ik 19 weken zwanger en heb ik er ook last van, maar (nog) niet zo erg als mijn vorige zwangerschap.
Wat mij helpt als ik duizelig/licht word in mijn hoofd is een opkikker drinken, zoute dropjes nemen of iets anders eten. Dit werkte tijdens mijn vorige zwangerschap ook goed. Als ik elk 1-1,5 uur wat eet heb ik er ook minder last van. Hoop dat je er wat aan hebt!
Lage bloeddruk is voor de kleine alleen maar goed, het is alleen voor jou heel vervelend... 
 
Terug
Bovenaan