18 weken?

Hallo mijn dochtertje is bijna 18 weken oud. Weegt ongeveer 6.5 kilo. De laatste 3 dagen is ze niet zich zelf. Ze krijgt 4 flessen 180 cc en savonds meestal rond 9uur voor het slapen 210 cc. En tussen de middag een groente hapje ( ter grote van 1 ijsblokje) . De laatste 3 dagen lijkt ze totaal haar ritme kwijt te zijn en lijkt niks goed. Ze huilt veel meer egt tot krijssen toe. Ze wilt bijna niet meer slapen overdag en als dat zo is dan ist maar iets van 30 min. Iedere x vraagt ze dan om voeding. Ze slaapt hier thuis overal wel normaal gesproken en ook soms boven in haar bedje. Daar wilt ze overdag niet slapen dan huilt ze ook. Ze vraagt de laatste fles veel eerder (normaal rond 9uur) en in de ochtend komt ze ook veel eerder normaal tussen half 7 en half 8 nu al soms rond 6uur. Daarbij moet ik nu meestal 3 4 x opstaan omdat ze dan wat van me wilt. Herkent iemand dit? Weet niet wat ik kan doen omdat ritme terug te krijgen. Het lijkt wel een klaag moment maar ik weet niet wat ik moet of kan doen om haar tevreden te stellen??‍♀️

Herkenbaar! Wij hebben het de afgelopen weken ook gehad bij onze zoon van nu 19 weken. Opeens heel raar slapen, meer honger, heel erg huilen. Wij hebben het aan de vierde sprong en de 4 maanden slaapregressie gekoppeld! Nu lijkt het over te zijn, de afgelopen dagen zit hij weer goed in zijn vel en slaapt heel veel beter! Diep ademhalen, knuffelen, extra voeden als ze dat wil en doorzetten! Succes!

Ik denk niet dat het het oude ritme terug moet zien te krijgen, ik denk dat je op zoek moet naar haar nieuwe ritme. Zo’n ‘ritme’ van die kleintjes veranderen elke keer dus mijn advies zou zijn: kijk naar je kindje en zoek uit wat ze nodig heeft. Misschien wat meer voeding? Wieweet zit ze in een groeispurtje en heeft ze wat meer nodig? Het kan ook een sprongetje zijn waardoor ze meer behoefte heeft om bij je te zijn? Verder schrijf je dat ze overal in huis slaapt, misschien heeft ze behoefte aan meer duidelijkheid/structuur? Dus een vaste plek om te slapen met een vaste routine?
Je bent begonnen met groente hapjes, misschien reageren haar darmpjes daar heftig op? Zo’n klein lijfje moet daar echt aan wennen, dus misschien lekker bij je nemen en over dr buikje wrijven?
Oftewel, het kan bij die kleintjes van alles zijn. Hier heeft het ook een tijdje heel goed gewerkt om lekker te gaan wandelen, dan viel onze dochter altijd heerlijk in slaap door het gewiebel en de buitenlucht.
Succes en onthoud: alles is een fase! ?

Terug
Bovenaan