19.6 weken vliezen gebroken

<p>Goedendag allemaal.</p><p>ik ben op dit moment zwanger (23 weken precies)</p><p> </p><p>tot 19 weken ging alles goed.</p><p>20 weken echo gehad en was een gezonde jongen. 19 weken en 6 dagen was op een zondag en we waren even op visite uur of 20:00 uur en ik woelde opeens wat warms ik dacht ohneee dus even snel naar de wc gegaan en kwam steeds plonsjes water naar beneden alles was nat. Ik dacht eerder ik kan mijn urine niet houden ik zei tegen me man dat we naar huis moesten en had ik het in de auto erover dat ik mijn urine niet kon houden en mijn man had me het advies gegeven om tog vk te bellen maat ik wou het toch even aankijken dat ik niet zomaar de vk ga bellen. En dan waren we thuis uur of 01:00 had ik het weer heel mijn ondergoed  was weer nat en mijn man vertrouwde het niet heb ik maar de vk gebeld. Tijdens gesprek vroeg de verloskundige wat er allemaal aan de hand was en ik had de vk verteld dat ik 2x plonjes water verliesde . Ze zei  eerst dat het een afscheiding kon zijn maar omdat ik bij me vorige zwangerschap een ontsluiting had bij 32 weken zei ze kom maar even langs. Nou omgekleed. En 01:00 bij de verloskundige gekomen met mijn man. En de verloskunde wou even een test uitvoeren en de test was positief ze zei je moet gelijk naar het ziekenhuis </p><p> </p><p>je wereld gaat wel stuk als he dit hoort.</p><p>ik en mijn man waren er heel erg geschrokken. We waren gelijk naar de ziekenhuis gegaan en daar hadden ze gekeeken (inwendig) en test uitgevoerd.</p><p>en het was weer positief. De arts is gelijk naar de gynocoloog gegaan om het te bespreken. Na half uur kwam ze weer bij ons en zei:</p><p>ik heb een slechte mededeling uw vliezen zijn gebroken en goede nieuws is dat ik nog vruchtwater heb.</p><p>het verwerken was wel heel moeilijk voor ons. De arts had ons verteld dat ik binnen 36 uur zou gaan bevallen en dat ze me geen weeremmers gaan geven en geen longrijpers omdat we nog niet in de 24 weken zijn.</p><p>De eerste 36 uur was het heel spannend.</p><p>de bevalling is niet gekomen.ik had pas na 3 dagen door dat ik op een bevalbed zat te slapen na 3 dagen hebben ze mij een andere matras gegeven en ben 6 dagen in het ziekenhuisgebleven.</p><p> </p><p>in het ziekenhuis konden ze niet geloven dat ik nog niet ben bevallen( in het ziekenhuis heb ik geen vruchtwater meer verloren)</p><p>Ik moest goed in de gaten houden of ik me ziek voel ivm infectie gevaar gelukkig had ik dat niet en heb ik het nog steeds niet. Laatste dag heb ik bij het ziekenhuisopname heb ik te horen gekregen dat ik gbs infectie heb en ze hadden met erasmus mc gesproken.</p><p>daar vonden ze dat ik met een kuur moest beginnen. Uitijdelijk ook met de kuur antibiotica begonnen voor 7dagen)</p><p>Voor ontslag van het ziekenhuis hebben ze nog een keer gekeken echo en zag alles goed uit. Mijn kind had een volle maag en voldoende vruchtwater.<br /><br /></p><p>ik mocht met bedrust  20.5.  Weken naar huis en ben ook doorverwezen naar Erasmus mc spoed verloskundige.</p><p> </p><p>tot 21.5 weken had ik ook thuisrust genomen op het bed. 21.5 weken waren we bij de erasasmus sophia kinderziekenhuis bij de gynocoloog.</p><p>en daar hadden ze ook gekeken en ze hebben mij verteld dat ze vermoeden hebben dat het hoge vliesscheur is.</p><p>en ze hebben ons verteld dat ze tot 24 weken medisch niet kunnen helpen.</p><p> </p><p>ik heb hoop en ik zit nu precies te zijn 23 weken .</p><p>ik zal mijn ervaring ook zoveel mogelijk hier ook met jullie delen.</p><p>en mijn vraag is ook heeft één van jullie ervaring er mee?</p><p> </p><p>altijd positief blijven! En hopen dat ik 24 haal .</p>
 
Wat vreselijk schrikken voor jou & je man! Hopelijk blijft de baby nog vele weken binnen en kun je toch nog een beetje genieten. Wat naar zeg dat er tegen je gezegd is dat ze je onder de 24 weken niet kunnen helpen. Je voelt je al zo machteloos lijkt mij. Dikke knuffel en sterkte
 
Wat een verhaal, heftig hoor. Hoop ook dat je de 24 weken haalt en ze je verder helpen. Gek eigenlijk dat dat ene weekje zoveel verschil maakt. Hou je taai!
 
Ik ben spontaan bevallen met 20+5 en 20+6. Ik bleek al 5 cm ontsluiting te hebben en dan is er geen houden meer aan. Ik heb gehoord dat in jouw geval veel water drinken goed kan zijn en ik zou idd platte bedrust nemen. Met 24 weken kunnen ze je helpen, maar bedenk wel dat het dan alsnog 16 weken te vroeg is... Ik hoop voor jou dat alles goed gaat komen en dat je uiteindelijk geen longrijping en weeënremmers nodig hebt. Elke week is er 1 en hopelijk blijft jullie kindje tot minimaal 32 weken zitten 
 
Hoi,
Ik lees je verhaal en heb eigenlijk hetzelfde meegemaakt, maar dan met 34 weken.

Toen na 36 uur bleek dat ik die Gbs bacterie bij had en mijn vliezen waren gescheurd was het gevaar voor besmetting te groot en is de bevalling opgewekt.

Sowieso maakt je lichaam nieuw vruchtwater aan. Dus als de scheur hoog zit, “komt dat wel goed”.

Verder lijkt het mij een goed teken dat ze je laten wachten tot de 24 weken. Ze doen er zoveel mogelijk aan om je zwangerschap goed te laten verlopen voor zover dat kan natuurlijk.

Heel veel sterkte de komende dagen! Pak zoveel mogelijk rust en onthoud dat je eigenlijk op de beste plek bent waar je nu kunt zijn, ook al komen de muren op je af. Je bent sterk ??
 
Wat verschrikkelijk zeg, enorm fijn dat je nu al zo dicht bij de 24 weken bent. Uiteraard is dat nog niet zaligmakend. Ik hoop dat de baby ook daarna nog even kan blijven zitten.
Probeer echt de rust te pakken die je lichaam nodig heeft.
Veel sterkte
 
Terug
Bovenaan