<p>hoi allemaal,</p><p>Ik ben 19 jaar en morgen 13 weken zwanger.</p><p>de zwangerschap is ongepland en heb lang over mijn keuze nagedacht en ik ga het kindje houden.</p><p>Een week voordat ik erachter kwam dat ik zwanger ben heb ik het uitgemaakt met mijn toenmalige vriend. </p><p>Hoe hij het precies voor zich ziet dat weet ik niet. Mij lijkt het niet goed voor het kindje als hij het kindje erkent en/of het zeggenschap krijgt. Dit omdat hij erg snel boos word en niet altijd zijn handen thuis kan krijgen en ook erg egoïstisch is waardoor hij naar mijn mening een kindje niet kan geven wat hij of zij nodig heeft. Mijn voorstel zou zijn dat hij 1 of 2 keer in de week naar mij toe zou komen om het kindje te zien waar ik zelf ook bij ben.</p><p>Ik woon nog thuis bij mijn vader en stiefmoeder. Of ik thuis blijf wonen is nog niet zeker. Het zou kunnen dat ik naar een moeder-kind huis moet. Mijn ouders denken dat het niet verstandig is als ik thuis blijf wonen. Ikzelf weet nog niet wat ik wil en wat er mogelijk is.</p><p>door omstandigheden ben ik gestopt met school en ben er nu naartoe aan het werken een opleiding te gaan doen of te gaan werken. Het liefst iets in de paarden sector.</p><p>De meeste uit mijn familie weten nu van mijn zwangerschap. Mijn vriendinnen heb ik het nog niet durven vertellen. </p><p>hier iemand met een soortgelijke situatie?</p><p>groetjes.</p>