19 maanden, geen middagdutje meer?

Hoi, Sinds twee dagen zit ik met een probleem.

Mijn zoontje van 19 maanden werd wakker om acht uur smorgens, ging naar bed om 13,00 uur en sliep tot 15,00 uur, en ging 's avonds naar bed om 19,30 uur. Hij ging zo laat naar bed door de zomertijd, daarvoor sliep hij om 18,30 uur en werd hij wakker om 07,00 uur.

Maar het probleem is dus dat hij gisteren niet heeft geslapen, was de hele tijd wakker en chanterig. En tegen zes uur 's avonds helemaal gesloopt waardoor hij niet heeft gegeten. Naar bed gebracht en hij is zo in slaap gevallen. De volgende dag was hij om 07,30 uur wakker, maar wel rustig in bed.

Vanmiddag heeft hij niet willen slapen, ondanks de drukke ochtend. Hij heeft 's morgens gezwommen, gespeeld enzo enzo. Hij bleef weer wakker, maar was erg goed gehumeurd. Ik hoorde hem schateren in bed, lachen lachen lachen, brabbelen. Hij zat waarschijnlijk met zijn knuffels te spelen in bed, heeft bijna het hele rijtje van sesamstraat sinds een week en daar is hij dol op. Dus twee uur lang heb ik hem gehoord, brabbelen en lachen. Ik was stomverbaasd. Om 15,00 uur hoorde ik hem op zijn deur bonken. En heb ik hem uit zijn kamer gehaald. Ook 's middags was hij erg goed goed gehumeurd. Om vijf uur moest ik met de auto weg en viel hij meteen in slaap, wat hij normaal nooit doet.

Slapen wil hij dus niet meer smiddags, maar om hoe laat moet ik hem naar bed brengen? Het wordt sneller donker, dus hij zal zowiezo vroeger naar bed willen gaan. MAar ik heb geen zin in een chanterig kind tegen vijf uur. Hij moet 's avonds toch ook wat eten?

Is het nu gedaan met de middagdutjes? Wie herkent dit en hoe hebben jullie het aangepakt?
Ik baal er wel van dat dit nu gebeurd. Want ik ben de 23ste november uitgerekend. En heb mijn middagdutjes echt nodig.

Zal ik hem zowiezo in bed blijven stoppen, een uurtje, zodat hij even alleen is en met zichzelf kan zijn, ook al slaapt hij niet? Dan kan ik misschien ook even rustig op de bank liggen. Want een hele dag een kind beneden en spelen, dat lijkt me voor hem erg druk.

Wie o wie weet raad?

Jo
 
hoi josamma
ik ken het "probleem"mijn dochtertje van 22mnd gaat ook niet altijd meer slapen tussen de middag maar dan laat ik haar gewoon op haar kamertje spelen zolang ze het naar haar zin heeft en niet aan de deur staat te roepen of huilen laat ik het gaan.
Zo komt ze toch even tot rust (en ik ook) en vaak is het uiteindelijk toch ineens stil en is ze toch even gaan slapen.
Dus zolang hij zit te spelen en te lachen zou ik ervan profiteren en toch even gaan slapen nu het nog kan (ik spreek uit ervaring ben in aug van de tweede bevallen en na de kraamtijd is het over met de middagdutjes want dan komt die kleine voor een voeding)
succes!
 
Hoi,

De eerste paniek is weggeebd. Soms blijft hij wakker, maar hij is wel rustig, en speelt en lacht. En als hij op de deur begint te kloppen dan mag hij eruit. Dus hij geeft zelf aan wanneer hij het zat is.
Maar hij heeft ook alweer twee keer wel geslapen. Een uurtje maar, dan kan ik net even gaan liggen, slapen komt er niet van want ik ben dan toch niet rustig.

Ik moest er even aan wennen. Ik heb het nu weer onder controle. Alleen ben ik helemaal uitgeput. Maar hij gaat twee dagen in de week naar een opvangmoeder, die twee dagen werkte ik op onze eigen zaak. Nu ga ik soms heen, en soms blijf ik thuis. Ik heb ook een bed op de zaak staan, dus meestal zijn dat de twee dagen, (als ik me niet laat verleiden tot werken..) dat ik de boodschapjes doe voor mezelf, naar de kapper ga, pedicure, eventjes dit en eventjes dat, lekker lang lunchen, en natuurlijk ook lekker slapen.

Ik heb nu al een paar dagen niet kunnen slapen smiddags. Morgen gaat mijn zoontje naar de opvang. En dan ga ik lekker genieten van de rust. Gelukkig heb ik sinds kort een schoonmaakster, dus het huis is ook aan kant. Ik kon het niet meer aan alleen, een heel huis!!

Bedankt voor je berichtje!

JO
 
Terug
Bovenaan