19 weken heftige pijn

A

Anoniem

Guest
Goede morgen allemaal...

Afgelopen zaterdag ben ik met mijn moeder naar de   markt geweest. toen ik de bus uit liep had ik zo'n pijn in mijn onderbuik dat mijn vader ons moest ophalen... Want lopen ging niet meer...De pijn die ik beschreef leken op weeen zei mijn moeder dus wij meteen de vk opgebeld want mijn gyn was er niet...
Ze heeft meteen naar de harttonen geluisterd en die waren goed ook heeft ze aan mijn buik gevoelt, volgens de vk was alles goed...
Herkent iemand dit? De pijn komt nog steeds soms terug... volgens de vk waren het harde buiken of dat me baarmoeder gaat groeien, maar ik wist niet dat dat zo erg kon zijn dat je niet meer kan lopen... Waarschijnlijk heb ik teveel gedaan die dag...  Wie o wie kan mijn helpen? De baby voel ik trouwens wel heel vaak... Maar ja toch die onzekerheid he...

Liefs Marcha 19 weken

Hoi Marcha,

Wat vervelend voor je dat je zoveel pijn heb,maar het is een duidelijk teken van je lichaam dat je te veel gedaan heb en dat je het even rustiger aan moet gaan doen.Ik heb er ook een tijd last van gehad, als ik maar 5 minuten aan het lopen was dat ik zo`n pijnlijke en harde buik  kreeg dat ik niet eens meer verder kon lopen.Dus toen ben ik maar niet meer van die lange afstanden gaan lopen.De verloskundige heeft er ook bij jou naar gekeken en die zeg dat het goed is dan moet je daar maar op vertrouwen.Ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.Dus geniet van je zwangerschap en doe het rustig aan,want er is niks belangrijker dan jij en je kindje.

Veel liefd Sylvia 32W

Hai,

Ik heb ookal een paar weken die harde buiken, kan me nog herinneren dat ik van mijn 1e kindje dat pas had op het laatst. Ze komen nu dagelijks en ook op momenten dat ik niks bijzonders doe.

Ben vorige week bij de Gyneacoloog geweest en die hebben me ook aan de band gelegd.Vanuit daar moest ik naar de verloskamers waar ze wat andere onderzoeken hebben gedaan, maar ook gelukkig bij mij is alles goed.

Ik doe maar wat rustiger aan ( voor zover dat gaat),
Dus gewoon rustig aan doen meis..

Knuffels,
Nephele, 25 weken zwanger

Yep, komt me helemaal bekend voor.
Ik hem eigenlijk mn hele zwangerschap al last van harde buiken, maar in het begin voelde ik het niet zo erg omdat de baarmoeder nog klein was. Hoe groter dat hij werd hoe meer  last ik er van kreeg.
Echt pijn deden ze me niet, maar inderdaad lopen is erg lastig met een harde buik. Ik probeer me dan te concenteren op mn ademhaling en probeer zachtjes aan door te lopen.
Echter doen ze me nu sinds een paar weken echt pijn, en lijken het inderdaad op weeen. Volgens mij worden ze dan ook voor of oefenweeen genoemd.
Nu moet ik ze echt weg puffen en ben ik soms al met een halve bevalling bezig, ik heb ze ongeveer 5 x in eden uur.
Ik ben het nu ook wel goed zat hoor, zo kan ik helemaal niet uitrusten voor het echte werk.

Inderdaad is het vaak een reactie dat je het wat rustiger aan moet doen. Het kan ook komen door een blaasontsteking. Hou het in de gaten.

Hou je haaks,

Ris 34w6d

Hi!

Ik had ook erg veel last van harde buiken al vroeg in de zwangerschap. Ik wist niet eens wat het was, want van ons eerste kindje was ik al met ruim 29 weken bevallen, dus nu werd ik extra goed in de gaten gehouden. Ik moest ook al toen ik pas 5,5 maand zwanger was al 50% gaan werken i.v.m. die harde buiken. Deze zwangerschap heb ik gelukkig helemaal uitgedragen en op 11 oktober ben ik bevallen van een dochterje (nu dus bijna 7 weekjes oud). Op het eind kwamen de harde buiken erg vaak en voelden ze inderdaad aan als weeen. Je moet er wel goed naar luisteren hoor, je lichaam geeft zelf aan wanneer je te hard 'loopt' en dan moet je gewoon rust nemen. Veel slapen, lekker liggen voor de TV of met een lekker boek. Aan ons werd door de VK meegedeeld dat harde buiken 'oefenweeen' waren en dat deze zonder ritme komen. Het wordt gevaarlijk wanneer er een ritme in komt, want dat kan mogelijk een bevalling in gang zetten. Ik werd daarom teruggefloten. Heel veel sterkte en plezier met je zwangerschap.

Groet,

Anouk

p.s. Ris: heb je nog zwangerschapskleding gevonden?

Hoi Anouk,

Ik heb helemaal niet meer naar zwangerschapskleding gekeken. Vind het jammer om dat nu nog aan te schaffen, over 2 weken ben ik 37 weken. Dus dan zou ik theoretisch kunnen bevallen.
Ben je je kleding nog kwijt geraakt, ik zag dat je nog reaties had gekregen.

Jeetje, was jij met 29 weken al bevallen? En kwam dat door de harde buiken?
Ik hoop stiekum wel dat onze kleine 2 weekjes eerder komt ofzo.
Door die pijnlijke harde buiken, ben ik het echt zat! Het is zo irritant, en dan nog maar te weten dat ze nergens voor dienen. Al gaf het alleen maar alvast een klein beetje ontsluiting ofzo.
Ik heb zo ook wel ritmisch gehad. Maar ik weet wat een echte wee is, dus heb nooit gedacht dat de bevalling al zou inzetten. Ik heb de eerst volgende keer dat ik weer bij de vk was, wel een inwendig onderzoekje laten doen, voor de zekerheid, maar alles was nog goed en zat dicht. Morgen moet ik weer en dan wil ik dat ze er weer even naar kijkt. You never know.
Ben wel een beetje jalours op jou hoor..... Jij hebt al lekker je ukkie in je armen liggen. Daar kijk ik ook wel erg naar uit.

Groetjes, Ris

Anouk,

Zou ik je mogen vragen wat voor een kleding je nog hebt?

Tis allemaal zo duur in de winkel...:(

Knuffels,
Nephele

Terug
Bovenaan