19 weken, regressie / slaapassociatie

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ons zoontje is nu 19 weken oud en 1,5 week te vroeg geboren. We zitten middenin zijn slaapregressie denk ik en hij slaapt nu bijna 6 weken al niet door. Maar toch doet hij het niet slecht. </p><p>Hij sliep vaak na zijn fles van half 9. Dus slapen rond 9u en dan komt hij tussen 3 & 5,  vaak stipt om 4u. </p><p>Nu gaan we proberen om zijn 5e fles niet ‘snachts te geven, maar vanavond rond 23u om te kijken of hij misschien de 4u voorbij gaat. </p><p>Mag ik vragen hoe jullie dagschema eruit ziet qua voeding en slapen? </p><p>En hebben jullie slaapassociaties ontwikkeld? merk dat we nu steeds bij hem staan met zijn speen en deze eruit halen zodra hij slaapt. </p>

Waarom haal je de speen er weer uit?
Wij hebben altijd aan voeden op verzoek gedaan. Dat beviel heel goed! Onze dochter sliep niet makkelijk in, maar als ze sliep, dan sliep ze goed. 's Nachts was het ook geen probleem. Als je nu om 23.00 uur de fles gaat geven, moet je dan je kind wakker maken? Dat zou ik persoonlijk niet doen. Sowieso vind ik 2,5 uur tussen de 2 laatste flessen niet heel veel. Volg gewoon je kindje! Slapen van 21.00 - 04.00 uur is echt niet slecht!
Onze dochter viel altijd op onze arm in slaap tot ze 6 maanden oud was. Inmiddels valt ze zelfstandig in haar eigen bedje in slaap. Speen zodra ze moe is, slaapzak aan in bed, dikke kus en knuffel en nog even over haar bolletje wrijven. Vaak huilt ze nog wel even en dan zet ik evt nog een muziekje aan. 

ola ik noem het slaapprogressie. Bij elk kind komt het op een ander moment. 1 merkt het wel ander niet. Gewoon doen wat je kindje vraagt? en je eigen gevoel achterna gaan je doet het altijd goed.
Ik zou geen fles geven zonder dat die er om vraagt. Heeft na mijn mening geen toegevoegde waarde. 
elke dag is het weer anders met die kleintjes. Mijn kleintje (17 weken) slaapt de ene dag klokje rond zonder wakker te worden andere dag wordt ie 5 x wakker. Krijgt ie een speentje aai ik over zijn bolletje en hij tukt weer. 
krijgt 4 flessen overdag (heeft ie zelf bepaald).  
met inslapen heeft ie ook de speen, gooit ie na soms 5 min eruit soms naar een half uur. Geen idee waarom. Eerst haalde ik die er ook uit maar na mate die ouder werd, werd ie er na een uur ofzo wakker van. Dus toen heb ik het gelaten. Hij vindt het fijn naja ik ook dan.
Als ie naar bed gaat wordt ie verschoont, slaapzak aan, speen in. Dikke kus en knuffel en slapen.
Komt allemaal goed gewoon denken morgen gaan we het weer proberen!  

ola ik noem het slaapprogressie. Bij elk kind komt het op een ander moment. 1 merkt het wel ander niet. Gewoon doen wat je kindje vraagt? en je eigen gevoel achterna gaan je doet het altijd goed.
Ik zou geen fles geven zonder dat die er om vraagt. Heeft na mijn mening geen toegevoegde waarde. 
elke dag is het weer anders met die kleintjes. Mijn kleintje (17 weken) slaapt de ene dag klokje rond zonder wakker te worden andere dag wordt ie 5 x wakker. Krijgt ie een speentje aai ik over zijn bolletje en hij tukt weer. 
krijgt 4 flessen overdag (heeft ie zelf bepaald).  
met inslapen heeft ie ook de speen, gooit ie na soms 5 min eruit soms naar een half uur. Geen idee waarom. Eerst haalde ik die er ook uit maar na mate die ouder werd, werd ie er na een uur ofzo wakker van. Dus toen heb ik het gelaten. Hij vindt het fijn naja ik ook dan.
Als ie naar bed gaat wordt ie verschoont, slaapzak aan, speen in. Dikke kus en knuffel en slapen.
Komt allemaal goed gewoon denken morgen gaan we het weer proberen!  

ah bedankt!   vannacht was een ramp dus we laten hem indd gewoon zelf bepalen wanneer hij wil drinken. 
en 4 overdag heeft hij ook genoeg aan, dan heeft hij nog een fles over voor in de nacht als hij daar behoefte aan heeft. 

Terug
Bovenaan