19 weken sprong...

Hi!

Nog meer mensen die in de 19 weken sprong zitten? Mijn dochtertje is nu 18 weken, sliep de hele nacht door en sinds twee dagen wordt ze weer twee of drie keer per nacht wakker.

Ook is ze heel huilerig! Pff is wel even afzien.. het ging juist zo goed de afgelopen weken en vervolgens ineens 4 uur snachts echt klaarwakker. Er is geen mogelijkheid dat ze dan nog in slaap valt. Vannacht was ze om kwart over 2 wakker en sliep ze pas weer half 4 en vanaf toen werd ze elk uur even wakker voor een aanraking of speentje.

Tuurlijk, het hoort erbij, maar iemand tips die wellicht ervoor kunnen zorgen dat zo een sprong minder heftig is voor zowel mijn dochtertje als ons?

Net hetzelfde meegemaakt. Onze zoon is nu 21 weken en werd plotseling elke nacht om 1 uur en 5 uur wakker en sliep niet voordat ie drinken kreeg. We lijken er sinds vannacht overheen! Alleen nog om 1 uur drinken en toen geslapen tot 7! Geen echte tips, behalve go with the flow. Het is even niet anders en er komt een eind aan! Meestal als je zelf het gevoel hebt dat het nooit meer gaat eindigen ? Hebben met onze dochter ook dat soort momenten meegemaakt. Die is nu 2,5 en slaapt als een zonnetje van 8 tot 8.

Ja hier ook, beetje afhankelijknof we de geboortedatum (dat idee hebben we) of uitgerekende datum (die moet je van oei ik groei tellen) aanhouden zijn we we over 4 dagen of 18 dagen overheen. Zoals je ziet tellen we af ? "Het ging net zo lekker" en toen kwam die sprong. Daarbij hebben ze rond deze tijd blijkbaar ook een slaapregressie en krijgt die van ons ook z'n eerste tandjes dus slapen overdag gaat matig, vandaag zelf het middagdutje maar 45 minuten (normaal 1,5-2 uur). 

Nog even volhouden, dit schijnt de meest vervelende sprong te zijn.. en de volgende sprongen zit iets langer tussen ?

Geven jullie om 4 uur als ze wakker wordt nog een flesje? Misschien helpt dat? Win doen dat wel en indien nodig pak ik mijn zoontje in dit soort periodes bij me in bed. Leg hem dan met zijn hoofd hoger dan mijn hoofd naast mijn kussen, ik slaap super licht en beweeg wanneer hij naast me ligt niet dus het risico is haast nihil en het resultaat is vaak dat hij wat dieper en langer slaapt. 

Ook hier geldt: liever op deze manier slapen dan helemaal niet en voor hij 18 is slaapt hij vast wel in z'n eigen bed ?

Rozenmeisje: ja wij geven dan nog een fles en inderdaad ik neem haar dan ook in bed. Ik weet dat dat word afgeraden maar ze heeft dan gewoon mama nodig en ik geloof er echt niet in dat je een baby kan verwennen. Bij mij slaapt ze ook nog niet in haar eigen bedje overdag. Wel in de box. Ook ga ik haar niet nu al in haar eigen kamertje zetten want ze heeft ons gewoon nog nodig..

Ze wordt heel snel wakker als ze ons niet hoort slapen naast haar of om zich heen. Ik heb een moeder die zegt dat dit niet goed is etc, maar goed wij kiezen hiervoor en als dat op langere termijn opbreekt proberen we het dan te veranderen. Ik ben gewoon een mama die haar kind niet onnodig zal laten huilen

Terug
Bovenaan