19 weken sprongetje? Of pijn?

Hoii!
Ik zit eecht even met mn handen in het haar.
Mn zoontje is vandaag 19 weken oud. Sinds 2.5 week is hij ineens heel jengelig zodra ik heb neerleg. Daarvoor kon hij prima min of 10 alleen spelen en nu binnen 10 seconde dat ik hem neerleg in de box of op de bank of op de grond begint hij of gelijk te huilen of te jengelen. Als ik hem dan niet oppak gaat hij huilen. Als ik met hem rondloop is er niets aan de hand of in de wandelwagen wandelen is ook prima. Hij slaapt en eet goed. Herkent iemand dit als sprongetje? Ik dacht eerst dat dat het was maar omdat het nu al 2.5 week duurt twijfel is. Ook is hij nu al 19 weken en zie ik dat hij al nieuwe vaardigheden beheerst, waardoor zou denken dat de sprong al genomen is. Ik heb bij de ha zijn oren al laten onderzoeken en was niets aan de hand. Ook heeft hij geen koorts. Ik kom nergens meer aan toe en mn armen en rug zijn inmiddels behoorlijk vermoeid van al het rondlopen. Ik heb het idee dat andere kindjes van zijn leeftijd in de omgeving nergens last van hebben. Zou het iets lichamelijks zijn of sprongetje?
Groetjes

Heelherkenbaar hier is het toevallig wel oorontstekng (al4wk en 2 kuren verder) oren al minder rood maar het gedrag lijkt erger. Dus of er iets bij is gekomen? Wel constant verhoging/koorts. Arts heeft druppels meegegeven maar of dat wat oplost... in ieder geval kan ik je niet verder helpen, maar wel een mamma met een keer nd in dezelfde fase 18.5 wk. met precies hetzelfde probleem en lamme armen.... ik hoop dat het een fase is en dat het snel beurt is... sterkte mede-moeder!

Trouwens pijn herken in ondertussen vrij goed(jammer genoeg door regelmatig opname in zhuis). Bij haar kan ik het zien aan haar gezichtsuitdrukking. Gezichtje vertrekt vaak net voor het gillen. Ontroostbaar, hele hoge tonen in haar gilletje, longen klappen nog net uitelkaar ? ook overstrekt ze erg naar achter. Weinig pauze in haar huiltjes. Als het bijna zover is (dag voor ontsteking bijv.) krijst ze vaker op de dag maar dan vrij kort en is ze soms ook wel af te leiden. Ik weet niet of je er iets aan hebt.. maar ik weet dat ik het heel moeilijk vond in kraamtijd bij de eerste opname in het zhuis dat ik niet wist of ze pijn had of een “huil/krijs baby” was. Toen werd er vaak tegen mij gezegd door artsen en dergelijke dat ze gewoon moeilijk was. Terwijl mn gevoel zei dat ze tochbecht pijn had. Achteraf kan ik mezelf wel voor mn kop slaan want ze had dus echt pijn. Vertrouw op je mama gevoel. Sorry voor het lange verhaal hoop dat je er iets mee kunt

Hey! bedankt voor je reactie!
jeetje al 4 weken oorontsteking! wat zielig! ik hoop dat het nu snel wat beter zal gaan! ik herken echte pijn ook wel idd. maar dit lijkt een soort tussenstap tussen perfect voelen en pijn. Wat heel frustrerend is, want kom er niet goed uit waar hij last van heeft en kan hem dus ook niet helpen.
Dankjewel iedergeval voor je verhaal! kan er zeker wat mee! en bedankt voor je steun!

Is ook moeilijk om te zien waar ze last van hebben ? pas na een week gekrijs had ik hier door dat t oorontsteking was. Konden ze maar praten zo sneu, ben je al iets verder gekomen?? 

Hallo!
heb met mijn zoontje van 20 weken net hetzelfde gehad gedurende echt een hele tijd, ook alles geprobeerd en meerdere bezoeken aan de HA verder, dan toch de oplossing gevonden!
Bij ons was het een soort verborgen reflux en nu krijgt hij een siroopje bij zijn flesvoeding 's morgens en 's avonds en geen last meer van is een heel ander kind!

Nou we zijn inmiddels 3 weken verder en nog steeds zelfde.
Al 3x bij de ha geweest. Eerst dacht ze ook aan verborgen reflux maar wilde geen medicatie er nog voor geven. Daarna obstipatie en daarna moesten we nog keer aankijken. Obstipatie kan het niet meer zijn na 5 poepluiers gister met dank aan lactulose. Ik wordt er zo moedeloos van! Mn zusje zei dat het misschien ook wel tandjes kunnen zijn. Duurt dat zo lang? Ik kan nog geen knobbeltje of tandje vinden. 
Wat voor siroopje gaf je tegen de reflux?
Groetjes 

Terug
Bovenaan