19 weken zwanger en voel nog niks. wie voelt er al iets

hoi allemaal.

ik ben nu 19 weken zwanger en ik voel niks dat had ik bij mijn zoon ook maar ik vind dat soms wel akelig ik voel me niet zwanger alhoewel je het wel goed kan zien dat had ik bij mijn zoon ook. oke ik weet ook dat ik blij moet zijn dat ik niet ziek zwak en miselijk ben maar ik verheug me altijd op de afspraken bij de verloskundige. volgende week maandag hebben we de 20 weken echo ik kan niet wachten om ons wondertje weer te zien en te weten of alles goed is. we willen niet weten wat het wordt. voelen jullie de kleine wel al.

groetjes dominique

Ja het blijft een onzekere periode als je het niet voelt. Het voelen geeft ene bepaalde zekerheid van oke het leeft iig vandaag. Maar goed je gaf aan dat je bij je vorige zwangerschap het ook pas laat voelde, misschien je placenta van voren?
Ik voelde de eerste in de 17e week en de 2 e en nu 3e met de 15 week voor het eerst, maar moet wel zeggen dat als je ze zo vroeg volet het niet meteen de hele dag door is. Dat was pas met 18/19 weken toen voelde ik ze veel duidelijker en vaker. Inmiddels kan ik het ook van buiten af zien en voelen (ik ben morgen 21weken zwanger)

het is bij elke vrouw anders en elk kind, bij mijn 2e was ik te druk met ons 1e kind pas met 20 weken voelde ik hem en dat was toen ik tot rust kwam en wij er een weekje tussen uit waren.
nu zwanger van de 4e voelde ik al vlak voor dat ik 17 weken zwanger was en mijn schoonzusje voelde hem al met 16 weken.
nou heb ik net de 20 weken echo gehad en lag mijn moederkoek vrij laag dus ligt eigenlij tussen de baby en mijn buik die dus als een soort van buffer fungeert maar gelukkig voel ik hem toch goed.
het komt vanzelf wel maar ik snap dat je   hem graag wilt voelen ik vind het ook elke dag weer fijn om hem te voelejn

liefs maggi

ik ben nu ook zwanger van de 2de en voelde he met 15w en nu al weken elke dag zelfs van buiten kan ik/wij het zien trappelen..
maar, er verschild wel per vrouw hoor...

liefs mama van 1 en 21w+3d

ik voelde bij mijn 1e zoon ook veel meer en al heel snel van alees bewegen.

bij deze 2 voel ik veel minder, ik weet door de 3d echo hoe dat komt. allebei de placenta's liggen tegen de buikwand aan. daardoor schoppen ze eerst daartegen en dan pas voel ik het. nu voel ik het veel meer aan de zijkanten en niet bobvenop.

toch handig hoor zo een 3d echo.

gelukkig hebben we over 1 1/2 week de gewone echo dan 21 weken.
dus dan zien we wel verder

gr martina

Hoi,

sinds vorige week voel ik de baby. Ik was in eerste instantie een beetje onzeker: is dta 'm nou? Maar toen het aanhield, dacht ik: OK, ja, dat is 'm :)
Ik ben nu, volgens de echo, 17 weken, wij denken zelf eigenlijk 2 weekjes verder. Dan zou ik, als we de echo aanhouden, onze eerste baby dus al met 16 weken gevoeld hebben. Dat schijnt toch wel vrij vroeg te zijn... Nu heb ik wel een dunne buik en is ie ook nog niet bijzonder veel gegroeid, (een boel mensen zien echt nog niet dat ik zwanger ben), dus misschien scheelt dat ook...
Ik kan 'm af en toe ook aan de buitenkant voelen, maar dan alleen als ik lig en vooral 's ochtends, als m'n buikwand helemaal ontspannen is, (als ik sta of aan het eind van de dag, dan is m'n buik harder en is het niet te voelen als de baby draait).

Maar goed, in boeken en op internet lees ik steeds dat je het pas voelt bij 20 weken en aan de buitenkant nog later... Ben ik dan zo'n uitzondering? Zo te lezen hier, niet echt, maar goed, je hoeft je dus blijkbaar ook niet druk te maken als je nog niks voelt... Zal ook wel schelen of je een drukke baby hebt of niet... als ie lekker rustig ligt te maffen, zul je ook wel niet zo veel voelen.... :) Ik geloof dat die kleine van mij wel een aardige drukteschopper is, wat dat betreft. Voel 'm nu al de hele tijd draaien en schopjes geven, :)

ik voelde de baby zelf al heel vroeg maar mijn beste vriendin pas met 20, 21 weken.
het verschilt dus echt per vrouw,
Het is dan ook mijn 3e maar zelfs de 1e voelde ik al met 16 weken.
het is natuurlijk ook iets waar je naar uitkijkt en een stukje zekerheid.
ik hoop voor je dat je het snel mag gaan voelen...

Liefs Jenny

Hoi meiden,

ik voel zelf gelukkig al dagelijks beweging. voor mij is dat erg fijn omdat ik anders steeds zo onzeker ben. Ik ben dan elke keer erg blij om naar de verloskundige te gaan ,dan hoorde ik weer een teken van leven. Dat is nu niet meer zo nodig.

Ik kan me voorstellen dat jij je afvraagt waar het blijft. Maar inderdaad is het normaal dat je niets voelt (ik lees op internet bij week 21 pas dat je beweging kan gaan voelen). Heb je een doptone? Dat kan misschien helpen; dan kan je altijd het hartje horen!!

Maar het kan nu niet lang meer duren!!

succes!
Liefs
Astrid 21w en 4 dagen

Terug
Bovenaan