1981

A

Anoniem

Guest
hallo   1981,

de naam Silas komt ook uit een duits/pools/tsjechiesche serie/film uit de jaren '70/80.
deze was toendertijd op de duitste tv te bekijken. Patrick Bach speelde de hoofdrol.
Het was een onwijs mooie kinderfilm/serie over een zwerfjongetje met zijn paard die van alles meemaakte.
Die Patrick Bach speelde later nog in 'Anna"een film over een balletdanseres (ook duits)

Silas stond ook altijd op mijn faforiete namenlijst. net zoals Stach, Kek, Roek, Storr en Storm, Niek

Storr is trouwens noors voor 'groots"

succes ermee

mama van Kek

He mama van Kek,

Lief van je om ook een positief verhaaltje achter de naam Silas voor me op te schrijven.

Moet zeggen dat ik het wel jammer vind dat iedereen als eerste aan die film denkt..maar snap het ook wel :).

Ik vind ook dat een naam bij een kindje past en dat je daar niet meer over nadenkt als je eenmaal gewend ben aan het feit dat die naam bij het kindje past en niet bij iemand uit een film. Je kan ook een naam  hebben die later gebruikt wordt voor een duivelspersoon in een film...dan is het 'te laat'.  

Wij vinden de naam Silas nog steeds heel mooi. Nu maar hopen dat meerdere  mensen dat gaan vinden :)

Knufje sanne    

hallo 1981,

je hebt gelijk hoor, mensen moeten maar wennen aan de naam die jullie leuk vinden. ons zoontje heet Stach, nou je wil niet weten hoeveel kommentaar we al op die naam hebben gehad (hoe ? en waar komt dat vandaan enzv. enzv.) voor ons was stach al heel gewoon, Maar ja wij hadden natuurlijk 9 maanden aan die naam kunnen wennen terwijl anderen em pas horen als het een voldongen feit is (hahaha)
het is wel jammer dat mensen soms ondoordacht reageren op een naam, maar ja smaken verschillen.
En ik vind Silas nog steeds heel mooi, maar mijn man houd er niet van.

groetjes,

natascha

Ik ben ook een van de weinigen die  Silas een stoere naam vindt.
Wij hebben als jongensnaam ook een niet "alledaagse" naam ( Attila ) wij vinden het een stoere naam en wat anderen er van vinden zal ons een zorg wezen.
Ik hoop dat jullie er ook zo over denken.

Miriam (36 wkn)

Iedereen moet zijn kind gewoon de naam geven die juliie vinden dat bij het kind past en of leuk vind voor je kind en niks aantrekken van wat een ander ervan vindt,(kijk tenslotte eens hoe bekende mensen hun kinderen noemen die trekken zich er toch ook niks van aan)  ik vindt alleen dat je wel  beetje rekening kan houden met eventuele pesterijen later   op school. verder lekker  de naam geven die jullie willen.

groetjes linda

Terug
Bovenaan