19wkn zwanger maar de baby nog niet gevoeld.. normaal?

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Ik ben 19 weken zwanger, en heb de baby nog niet kunnen voelen...
Is dit normaal?
Ik lees heel vaak dat de meesten hem al veel eerder kunnen voelen...

Lfs
Janet

Hoi!
Ik voelde de eerste met ongeveer 21 weken, en nu de tweede rond 18 weken.
Beide keren lag/ligt de placenta aan de buikzijde, dus voel je echt een stuk later je kindje bewegen....
Probeer anders eens als je op bed ligt heel rustig met je handen op je buik te voelen...
(bij mij werkte het niet hoor... misschien bij jou wel!).
Groetjes, Nicole 33w4d

hoi, ik voelde mijn baby met 21 weken. Joh...op een gegeven moment voel je hem/haar gewoon en weet je niet wat je overkomt.
Enne..wachten duurt altijd lang......dat zal je nog wel merken voor de bevalling. Dan lijkt het of iedereen al een baby heeft, behalve jij.

Grt

Hai,
Bij mij ligt mijn placenta aan de voorkant waardoor ik mijn kindje ook minder voel. Ik voelde vanaf week 16 wel al gerommel, tegen mijn maag aan voornamelijk. Maar vanaf 20 weken voel ik het echt pas goed en dat wordt met de week krachtiger. Sinds een maand ongeveer kan mijn man het ook aan de buitenkant voelen en voel ik echt ledematen langs mijn buik gaan. Dus nog even geduld, komt vanzelf. En wat iedereen zegt; je weet niet wat je meemaakt, zo onwerkelijk en supergrappig. Zit regelmatig stilltjes achter mijn bureau te grinneken om al die bewegingen die ik voel.
Succes!

gr.
Lucienne (31 weken).

Hoi,
De eerste voelde ik met 18 weken, en de tweede al met 11.
Nu ben ik zwanger van de derde, en ook die voelde ik al vlot.
Vandaag ben ik 17 weken, en we kregen het hartje te horen bij de vk-controle..alleen kon ze het moeilijk vinden. Ws ook omdat de placenta voor ligt..Na even zoeken alles oke..
Maar dit neemt niet weg dat ik al een week of vijf vaag iets voel, en sinds week 15 echt duidelijk!
Ook dan kan het dus wel..
Gewoon even afwachten, en het komt vanzelf..
Geniet ervan als het zover is, het is heel speciaal en bijzonder!!
Groet R

Janet,
Ik voelde mijn zoontje pas met 26 weken. Dat is wel heel laat hoor, zei de vk ook. Maar hij was gewoon heel rustig en bewoog waarschijnlijk vooral als ik sliep. Ik kwam van hem ook nauwelijks aan, terwijl hij zelf heel goed groeide.
Mijn dochtertje voelde ik vermoedelijk al met 11 weken, maar ik durfde het toen nog niet te geloven. Vanaf 16 weken weet ik het zeker. Zij was in de buik een echte druktemaker, 24 uur per dag kon ik haar voelen.
Mijn mannetje is nu nog steeds heel rustig, maar ook mijn meisje is een rustige baby. Dus de hoeveelheid beweging zegt niet altijd iets over hoe de baby is. Misschien verandert het bij Liv nog, ze is nog heel klein.
Groetjes,
Patricia, trotse mama van Max 090505 en Liv 141206

Dag meiden,

Ik ben wel wat rustiger, heb vanmiddag om 13:00 de 20 weken echo gehad (wil je weten hoe dit ging, het is te lezen op http://janetbos.hyves.nl/  )
Bij de echo bleek dat het kindje nu bijvoorbeeld helemaal op z'n kop staat bijna, tenminste, vanmiddag, Zn voetjes zitten tegen mn placenta aan, dat verklaard dus waarom de schopjes niet zo hevig zijn.   En naturlijk verschild het weer per kindje.. Ik zat we al weer allerlei dingen in mn hoofd te halen.. maargoed, beter zo..   En inderdaad vertelden ze ook dat het heel normaal is dat je (vooral bij een eerste) het kindje pas later gaat voelen.

Liefs
Janet

Terug
Bovenaan