1e afspraak gyn alleen of samen??

A

Anoniem

Guest
mijn vraag aan jullie: toen jullie voor de eerste keer naar de gyn gingen, ging je toen alleen of is je man/vriend met je meegegaan.
mijn man wil wel mee maar hij moet er dan vrij voor nemen en hij wil eigenlijk niet op het werk vertellen waarom hij dan vrij moet hebben.
ik kan gewoon op mijn vrije dag heen.

en nog een vraagje; is het gebruikelijk dat ze tijdens een 1e afspraak meteen al een inwendig onderzoek doen? ik heb nl een afspraak voor 20 sept staan en als het een beetje tegenzit ben ik dan net ongi. zou ik hun daar vooraf  van op de hoogte moeten brengen??

graag hoor ik van jullie

groetjes sandra

hoi,

ik ben toen wel met mijn vriend samen gegaan,ik moest toen een hoop vragen beantwoorden en denk wel dat het fijn is als je met z'n tweetjes gaat.
in elk ziekenhuis is het natuurlijk weer anders,maar ik werd wel gelijk onderzocht de 1ste keer,hij keek of de baarmoeder goed lag enz.ook heeft hij toen gelijk wat kweekjes afgenomen...
ik moet zeggen dat ik wel blij was dat mijn vriend er de 1ste keer bij was,wij zijn nu 2 jr verder en gaan aan ivf beginnen.

heel veel succes he...

gr prinsesje32

hallo
ja mijn vriend is wel meegeweest er wordt je veel gevraagt en ze doen een inwendig onderzoek het is wel prettig hoor dat jou vriend -man mee gaat ik vondt het van wel maar ik ben al veel verder ik heb al 3 keer ki gehad en ik heb vorige week dinsdag een kijkoperatie gehad alles was gelukkig goed ze hebben mijn eileiders wel door gespoten uit voor zorg

nou ik wens jullie veel succes en we horen wel weer van jou hoe het is gegaan

liefs annebel

Hoi Sandra, ik ben samen met mijn man gegaan en de keren erna ook. Het is iets van jullie samen, dus is het ook fijn dat je er samen naar toe gaat. Ik had de eerste keer meteen een inwendig onderzoek, maar daar voel je niets van hoor. Tevens moest mijn man ook sperma inleveren en wilden ze van mijn man ook een aantal zaken weten, dus het is zeker wel van belang dat hij meegaat.

Misschien een leugentje om bestwil, maar goed hij kan toch ook gewoon zeggen dat hij met z'n vrouw naar het ziekenhuis moet, de reden hoef je er niet bij te zeggen. Lijkt me sterk dat hij daarvoor geen vrij krijgt.

Dus, maak je er niet te druk om, dat inwendige onderzoek doen de gynaecologen aan de lopende band, dus die gaan echt 's avonds aan het diner niet  zitten vertellen aan het thuisfront wat ze allemaal gezien hebben die dag hoor!

Groetjes, Pleun

Hoi Sandra,
Wij gaan altijd samen naar de gyn. Mijn mannetje vind dat ik al zoveel moet doorstaan en dit is dan zijn steentje zeg maar. Een aantal collega's van hem weten het net als bij mij dat we elke keer naar het ziekenhuis  moeten. Vinden wij fijn dat we ons verhaal kwijt kunnen als daar behoefte aan is. Ik kreeg een uitstrijkje, maar weet niet wat ze doen als je ongi bent..... Je zult waarschijnlijk vaker moeten komen, dus lijkt me geen probleem als iets wordt uitgesteld.Veel succes in ieder geval!!!

Hoi,

Zoals de andere meiden hier ook al zeiden. Ook wij zijn altijd samen gegaan. Zeker de 1e keer en daarop alleen bij de belangrijkste gesprekken. Ik moest vaak tussendoor nog voor mijn gewicht. Ja daar hoefde mijn vriend natuurlijk niet voor mee. Maar voor het 1e gesprek zeker. Daar komt veel op je af en ook op je vriend.

En voor dat inwendige onderzoek. Als je dan ongi bent zeg je dat tijdens dat gesprek en dan komt dat wel een andere keer.

Veel succes

groetjes
Nicole

Hoi Sandra,

Ik ben de eerste keer (en bijna alle keren) wél alleen geweest.
Nu werd ik in eerste instantie met name verwezen omdat mijn menstruatie niet op gang kwam, dus ja daar heb je geen vent voor nodig hé!!!

Voor mijn man is het een heel gedoe om mee te gaan: werkt in de bouw en rijden met z'n vieren in één auto. Eerder weg of later beginnen is dus echt lastig, en ik vond het ook geen probleem.

Groetjes Astrid

Wij gaan ook altijd samen. Als ik jullie was ging ik toch samen, het is toch iets van jullie tweeen. En je man hoeft toch geen reden te geven dat hij vrij wil? Dat lijkt me toch gewoon prive. Je hebt toch recht op je snipperdagen? Ik kreeg de eerste keer geen onderzoek. Veel succes

Terug
Bovenaan