1e afspraak Gyneacoloog

A

Anoniem

Guest
Haai dames,

Binnenkort moet ik voor de 1e keer naar de gyneacoloog.
Het was voor mij al een hele hoge drempel om naar mijn huisarts te gaan, laat staan naar de gyneacoloog. Wie weet wat ik kan verwachten?
Ik heb al eens gelezen dat de 1e afspraak vnl praten is?
Nu is het wel zo, dat er waarschijnlijk niet lang naar de oorzaak van het niet zwanger worden gezocht moet worden. Die ligt nl bij mij. Ik word zeer onregelmatig ongi. Soms blijft het 3-6 maanden weg. 23 januari had ik een pos ovulatietest en was ik ervan overtuigd dat ik zwanger kon zijn. Een negatieve bloedtest heeft deze droom uiteindelijk uit elkaar doen spatten, maar nog steeds ben ik niet ongi. [nu geleden van 28-12]

Ik zit me ontzettend druk te maken over de afspraak bij de gyn. Misschien wel nergens voor nodig. Dus wie kan me wat geruststellen??

Liefs
Tamara24

Hai, (ik zie je naam niet meer staan als ik reageer..)

Kijk maar s op www.freya.nl daar staat van alles over de bezoeken aan de gyn, en evt onderzoeken..

Succes!

Hoi!!!

Ik loop zelf nu ook al een ruime tijd bij de gynacoloog.
En ik ben dus door mijn huisarts ook doorverwezen omdat ik een erg onregelmatige ongi had (en nog heb), ook zelfs toen ik de pil nog slikte....

Mijn eerste afspraak ging ik samen heen met me vriendje....t zweet stond in me handen en ik vraag me nu soms nog af waarom eigenlijk. Weetje vaak maak je je drukker dan dat nodig is, maar dat komt omdat het de 1e keer is dat je dit mee maakt.

Toen ik ging was ik ook net ongesteld. Ik dacht dat het alleen een gesprek zou zijn, maar niets was minder waar.

Eerst kreeg ik een gesprek met een Co assistente. Ze was nog in opleiding en moet het voorgesprek doen. Echt een hele vragenlijst werd op ons afgevuurd. Maar t was wel slim dat me vriendje mee was gekomen, want ook aan hem werden vragen gesteld.
Daarna ging ze overleggen met de gynacologe en later werden wij erbij geroepen.

De gynacologe wou eigenlijk meteen een uitstrijkje maken en een kweekje. Dit heeft ze gedaan, doormiddel van een eendebek te gebruiken. Met een wattestokje (een hele lange) heeft ze vooraan wat slijm weg gehaald en dit was het kweekje en uitstrijkje. Tevens maakte ze meteen een inwendige echo. Dit is echt geen rot onderzoek. (ik moet t nu ook elke maand een aantal keer ondergaan....) het is een lange stok, en daar doen ze een condoom omheen en gaan daarmee naar binnen om te kijken. Je kan dan zelf ook mee kijken op een soort tv. Ik zag heel mooi mijn eierstokken, baarmoeder en het slijmvlies. Verder zag ze dat ik een super volle blaas had en vroeg meteen of dat kwam van de zenuwen....hahahaha

Daarna hebben we bloed laten prikken en kreeg me vriendje een potje mee die hij een aantal dagen later zou moeten inleveren (gevuld).

Ik heb ook meteen Clomid mee gekregen. Dit omdat ze zag aan mijn eierstokken dat ik er heel veel eitjes op had zitten en dit verklaarde eigenlijk de onregelmatige ongi.

Toen ik weer buiten stond, ging ik echt met een goed gevoel weg, dit omdat er naar me was geluisterd en er eindelijk actie werd ondernomen.

Ik hoop dat je t een beetje kan volgen.......
Als je nog iets wil weten, moet je maar een berichtje voor me achterlaten......

Liefs en heel veel succes Flower

Terug
Bovenaan