1e afspraak gyneacoloog

Haai Dames

Na 2 jaar van proberen word ik deze maand doorverwezen naar de gyneacoloog.
Ik zie er zelf enorm tegenop. Wat kan ik allemaal verwachten?
Mijn menstruatie is enorm onregelmatig, soms een cyclus van 39 dgn dan 57, nu is het al van eind december geleden. En nee ik ben helaas  niet zwanger, dat heeft een bloedtest inmiddels uitgewezen.
Het probleem ligt dus overduidelijk bij mij. Wat betekent dit? Hormoonbehandelingen? Of onderzoeken ze eerst alles, voordat ze hier mee beginnen?

Ik hoop dat jullie me wat meer info kunnen geven.

Alvast bedankt
Tamara

Hoi,

Ik kan er niet echt over mee praten als het probleem bij de vrouw ligt. Bij ons ligt het aan het zaad van mijn vriend. Dat wij werden doorgestuurd naar de gyn, dacht ik ook dat het aan mij zou liggen maar met mij is alles goed en helaas is het zaad van mijn vriend erg slecht, op dit moment zijn wij de onderzoeken aan het afronden en mogen dan eindelijk met ICSI beginnen in mei/juni.

Het eerste gesprek bij de gyn stelde niet zoveel voor, gewoon wat vragen beantwoorden en ik kreeg een echo van mijn baarmoeder.

In ieder geval veel succes.

Liefs Belinda.

Hoi Tamara,

Ik heb hetzelfde probleem als jij en ben ook net als jij al (of is het pas, klinkt positiever) twee jaar aan het proberen om zwanger te raken. Hebben jullie het twee jaar zelf geprobeerd of heb je al onderzoeken bij de huisarts gehad?

Bij het eerste bezoek kreeg ik natuurlijk eerst een gesprek en daarna ging hij een aantal testen doen zoals een uitstrijkje, echo van de baarmoeder en ik moest bloedprikken. Mijn vriend moest een afspraak maken om een potje zaad in te leveren, zodat dat ook alvast bekeken werd. Ik kreeg Primolut N mee, dat is om de menstruatie op te wekken en werkt zoals de pil. 7 dagen slikken en dan na drie dagen ben je het. Daarna moest ik met Clomid beginnen. Dit is om de eisprong extra op gang  te helpen.

Ik hoop dat je nu iets wijzer  ben. Mocht je nog vragen hebben dan  zeg  je het maar hoor. Het is vast een lekker gevoel dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren hè. Ik werd er in ieder geval een stuk rustiger van.

Groetjes
patricia

Terug
Bovenaan