1e afspraak verloskundige

Nou, heb net gebeld met de verloskundige. de eerste afspraak staat op 25 april. Ik ben dan 8 weken. Over een echo is niet gesproken. Snik.
Wil het zo graag. Maar ja, misschien daarna wel.
Wordt nog lang wachten.

Lieve Peet,

Ik denk wel dat ze een echo gaan maken hoor, dat is toch wel normaal bij 8wkn? Begrijp dat je dat ook graag wilt want dan heb je misschien iets meer zekerheid! Wij krijgen 17 April onze eerste echo....Ben ook heel benieuwd!

Op naar de 25ste! Liefs Lynn.

Hi Peet,

Bij sommige verloskundigen/praktijken krijg je alleen de termijn echo en 20 weken echo aangeboden. Alleen met medische reden krijg je er meer, zoals eerdere miskramen etc.
Ik had mijn eerste afspraak met 10 weken en moest toen 1 1/2 week wachten op eerste echo. Nu heb ik pas met 16 weken weer een controle en luisteren ze alleen naar het hartje, en dan wordt er waarcshijnlijk pas een afspraak met 20 weken gemaakt voor de echo. Erg lang wachten dus, maar aan de andere kant mag ik van veel geluk spreken dat ik geen medische oorzaak heb natuurlijk!
Maaar daar heb je dan weer pretecho's voor!

Hey peet,

Mijn vk zei vanmorgen aan de telefoon dat het veranderd is. Normaal gesproken zou ik eerst een intake krijgen en daarna een echo. Nu doen ze in mijn praktijk beide tegelijk.

Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is.

Anders bel even, dan weet je het!

Liefs

Hey meiden,
Bedankt voor jullie reacties.
heb net even gekeken en het boek van mijn zoon erbij gepakt en bij hem had ik pas bij 9 weken en 6 dagen de eerste echo. Was ik helemaal vergeten.
Maar toen wist ik pas laat dat ik zwanger was, dus duurde het wachten minder lang.

Ik weet nog dat bij onze praktijk geen echo's gemaakt worden, daarvoor moet ik naar een echo centrum of het ziekenhuis.
Maar in die drie jaar kan een hoop veranderd zijn.
ik wacht geduldig af.

Toen ik voor de eerste keer zwanger was (is wel een miskraam geworden) zou ik ook pas de eerste echo krijgen bij ongeveer 12 wk.
Ik hoop voor je dat het wel eerder is. Wachten is nooit leuk! Je wilt graag zekerheid hebben.

Liefs

Hoi ik mag 3 mei voor de eerste echo, dan ben ik ong, ook 8 weken.
6 jaar geleden ging het nog anders,...toen moest ik een afspraak maken,...en in die afspraak was vanzelfsprekend dat je dan de eerste echo kreeg!Is dat veranderd of is dat per verloskundige praktijk anders???xxx

Terug
Bovenaan