1e afspraak

Hallo (aanstaande) moeders.
Ik heb veel gelezen afgelopen weken maar toch ben ik nu niet helemaal zeker... Komende dinsdag (27-10) hebben wij onze eerste afspraak bij de verloskundige.. Krijg ik dan nou wel of geen echo?
En zo ja, uit- of inwendig? Please tell me!!!!

Thanks

Hoeveel weken ben je dan?
Volgens mij is met 8 weken vaak de intake en rond 10 á 12 weken de echo....dacht ik.
Ik ging met 11 weken naar de gyn, en kreeg toen een inwendige echo.

Bel anders even om het te vragen, dan weet je het maar!
Succes!
Groeten Rieke

het ligt aan de vk... Heeft die een echo apparaat? Zo ja, een oude (waar je dus een volle blaas voor moet hebben omdat die niet inwendig kan) een nieuwe? Dan krijg je wel een inwendige en dan heb je weer een lege blaas nodig... (erg handig not)

Heeft ze er geen een dan krijg je een doorwijzing na de gyn bij een bepaalde week, hier ligt ook weer aan de vk/ gyn. De ene bij 10 wken de andere weer bij 12 wken.

Sorry maakt het allemaal niet echt duidelijk. Ook krijg je van de Vk een bloedprik formulier mee waar op dingen worden getest zoals je bloedgroep en aids enz.

Ik heb dinsdag ook de eerste afspraak met de vk. Ik zat eerst bij de gyn vanwege mijn geschiedenis en daar heb ik 1 afspraak gehad (inw. echo met 9w4d) en pas bij de vk met 13w3d en daar gaat ze wel ff kijken (nou ja dat wil ik) hoe de placenta ligt.

Veel succes daar... Het is trouwens meestal eerst een intake gesprek, veel vragen bloeddruk meten en evt je gewicht (dit doen ook niet alle het gewicht dan)

Ik be ndirect in behandeling bij dee ngyn en niet een vk. Daar kreeg ik op de eerste afspraken bij 8 weken de eerste echo, inwendig. Bij 12 weken bleek min blaas niet vol genoeg en mn buikvet te dik, dus moest weer inwendig maar dan moest ik eerst even plassen. Gelukkig had ze in de echokamer daar een toilet voor dit soort gevallen!

Hoe het bij de vk gaat weet ik dus niet. Maar even bellen om het te vragen kun je zeker doen. Al is het onder het motto dat je moet weten of je blaas vol moet zijn of niet. Dan heb je een goed excuus :)

Ik ben dan 9wkn en 3dgn. Ik zorg wel voor de zekerheid voor een volle blaas, hehe. Natuurlijk hoop ik elke seconde van de dag dat ik een echo krijg. Dan maar een inwendige, ik wil er gewoon zeker van zijn dat alles ok is daar binnen. Niet dat ik nog 3 weken moet wachten op onze eerste echo, dat trek ik echt niet. T is al spannend genoeg allemaal...

Na een mk vorige keer mocht ik vanaf 8 weken al komen en toen kreeg ik ook gelijk een uitwendige echo (ben inderdaad niet erg dik...) en ze konden gelijk alles zien. Het ligt dus, denk ik, ook een beetje aan je postuur.
Maar als je er dan toch ligt maakt die inwendige echo ook niet meer uit, kan je het in ieder geval zien!

Euh ik ben ook niet dik, maar een inwendige zijn de dingen gewoon beter te zien. Inwendig is helemaal niet onprettig hoor... Dat ding lijkt op een vibrator maar erg dun. Zolang je een beetje kan ontspannen is er niks aan de hand, ze gebruiken ook nog eens veel glijmiddel.

Terug
Bovenaan