1e bevalling met vacuümpomp, 2e natuurlijk bevalling?

Lieve allemaal,

Ons zoontje is 2 jaar geleden met de vacuümpomp gehaald? Dit omdat hij er echt niet langs kon, en dat kwam door 2 dingen:
* Een redelijk groot hoofd
* En kon dus de draai niet maken omdat mijn doorgang (ik kan eve niet op de naam komen, nee is niet het bekken)

Wie oh wie is er bij de volgende bevalling natuurlijk bevallen en wie is er weer met vacuumpomp bevallen?

Hoi, hoi,

Hier even een oppepverhaal. Ik ben met de eerste met een vacuum bevallen, een dramabevalling met blaasproblemen achteraf. Hij lag ook niet helemaal met z'n hoofdje goed. Ik heb anderhalf uur geperst, de gyn liet al doorschemeren dat als de vacuum niet zou helpen we naar de OK gingen.
Van de tweede een pracht bevalling gehad. Twintig minuutjes persen en heerlijk thuis bevallen.
Succes met je bevalling,

Judith

Hoi,
ook hier een oppeppertje!
Ik ben van de eerste bevallen mbv de vacuum (ze lag er scheef voor), De tweede ging prima (5 minuten persen) En de derde werd geboren na 1 minuutje persen (zonder hechtingen!!!)

Groetjes Anne

He Bedankt voor jullie reacties,

Verloskundige heeft bij mij aangegeven dat het een natuurlijke bevalling kan worden, omdat ik al een x bevallen ben en de weg dus al een x gebaand is, maar omdat mijn symfyse ( De symfyse is de verbinding tussen de schaambeenderen midden-onder in de buik) smal/smaller is dan gebruikelijk! Het ook kan zijn dat dit weer een vacuumbevalling wordt! Voor mijzelf vind ik het niet zo erg, maar ik vind het wel moeilijk voor zon kleintje, vaak hebben ze er echt wel last van zo als hoofdpijn enz, nekklachten. NOu we w88  het maar  rustig af, kan er verder toch niks aan doen.

Groetjes Sandra  

heerlijk om jullie verhalen te lezen, ik ben zwanger van de 2e en heb de 1e bevalling echt traumatisch ervaren.
mijn zoontje woog 9 pond en ik was vrij nauw. het werd uiteindelijk dus een vacuumbevalling. echt verschrikkelijk
nu hoor ik dus van jullie dat een 2e vaak anders verloopt.
heerlijk

Hoi, ik ben 2 keer bevallen met de vacuumpomp. Volgens de gyn. die ik vorige week sprak i.v.m. de 20 weken echo (ben nu 20+5 zwanger van onze derde) heb je bij je eerste bevalling een kans van 1 op 3 dat het een vacuum wordt. Bij de tweede bevalling is de kans nihil, maar blijkbaar ben ik gewoon een rare wat dat betreft.
Ik heb beide keren geprobeerd thuis te bevallen. Mijn zoontje (2002) kwam na meer dan 2 uur persweeen met behulp van de vacuum (eerst anderhalf uur thuis geprobeerd, toen naar het ZH) en die bevalling viel me reuze mee.

De 2e bevalling (dochter, 2003) wilde thuis ook weer niet vlotten en dit keer wilde ik al na een half uur persweeen naar het ziekenhuis omdat ik het gevoel had dat het niet vlotte. In het ZH wilden ze mijn blaas leeghalen, omdat ze dachten dat die de baby tegenhield. In eerste instantie wilden ze niet de vacuum gebruiken, omdat dat niet gebruikelijk was bij de 2e. Uiteindelijk gebruikten ze de vacuum wel, maar mijn dochtertje had het toen al benauwd en ze hebben toen ook op mijn buik staan duwen. One dochter was wat blauw en moest heel even in de couveuse bijkomen met wat zuurstof, maar we mochten een paar uurtjes later alweer naar huis.

Voor de derde bevalling (1 juni uitgerekend) heb ik een medische indicatie gekregen, omdat de kans groot is dat het weer zo loopt. Ik zie er wel een beetje tegenop, maar gezien mijn medische geschiedenis zullen ze (hoop ik) sneller ingrijpen als het niet vlot.

Onze kids leken van de vacuum niet zo'n last te hebben, hooguit was het hoofdje wat gevoelig en iets puntig bovenop. Maar dat was minimaal en trok snel weg. Ze waren niet heel groot (3400 gram en 3675 gram) maar ik ben vrij smal en misschien helpt het niet dat ik van jongs af aan paard heb gereden.

Heel veel succes met je bevalling, voor hetzelfde geldt is je kindje met 3 perweeen geboren!!!

Groetjes, Bianca

hoi, ik rij ook al van jongs af aan paard en volgens de gyn. was dat dus echt niet bevordelijk.
ik heb bij elkaar 3 uur geperst, dat was echt niet leuk meer. eerst 1,5 uur thuis en daarna een half uur in de ambulance en toen nog eens een uur in het zh.
ze gingen het 1x met de vaccuum proberen, wanneer dat niet lukte werd het een ks. gelukkig ging het wel goed, maar ik was flink ingeknipt en gescheurd.
de gyn. vertelde me later dat het vervelend was dat vrouwen nu voor een 2e zo bang werden, maar dat dat helemaal niet nodig is, want de 2e lukt dan meestal heel snel. dit hou ik nu maar in gedachten en ik hoop dat deze bevalling heel anders verloopt en dan het liefst gewoon thuis

Hoi,
Ik heb ook bij de eerste een aardig drama einde gehad van mijn bevalling.
De vaccuum kwam er in het ziekenhuis  aan te pas nadat thuis na vijf kwartier persen de baby niet kwam.De ambulance bracht ons naar het ziekenhuis met sirene en zwaailichten..haar hartslag zakte thuis weg..doodeng..Binnen twee keer ''trekken'', [zo kwam het over]..werd ze geboren.Heel heftig, en een  ongelofelijk gevoel..
De tweede ook thuis geboren met weinig problemen..gelukkig.
In juli uitgerekend van onze derde..dus spannend!!
Veel succes, groet R

Terug
Bovenaan