1e bezoek gynaecoloog, wie herkend dit?

A

Anoniem

Guest
Gister zijn we na ongeveer een jaar klussen naar de huisarts gegaan.
Die heeft het zaad van mijn manneke even onderzocht en zag er goed en levendig uit (heb hetzelf ook mogen zien best lache).
Maar waarom wil het dan niet lukken?
Afspraak gemaakt met de gynaecoloog en ben erg benieuwd wat die gaat vertellen.
Maar daar moeten we nog even een maandje op wachten.

Hoi Schuerke,

ik ben inmiddels al anderhalf jaar bezig en ook na 12 maanden naar de gyn gegaan. Allerlei testen gedaan en daar is niks uit gekomen; alle seinen staan op groen.

We moeten het nu weer een half jaar zelf proberen omdat ze de kans groot genoeg achten om op natuurlijke wijze zwanger te worden. Daarnaast was onze laatste onderzoek een HSG: een baarmoederfoto waarbij ze je eileiders doorspuiten. Daardoor zou je evt. beter zwanger kunnen worden als er bijvoorbeeld kleine verklevingen waren.

De eerste ronde na de HSG is mislukt in ieder geval. Op naar ronde nummer 19 (ik heb vrij korte cycli).

Dank je wel voor je reactie.

Daar ben ik dus ook bang voor.
Mocht er nou niets te vinden zijn dan moeten we dus weer een half jaar zelf proberen.
Weer een half jaar in extra spanning maar ja dat hebben we ook as we naar de gynaecoloog gaan denk ik.

Onze kinderwens is best groot maar als het allemaal te ingewikkeld word weet ik niet of we ermee door willen en kunnen gaan.
Ben zo bang dat het mijn en mijn man zoveel pijn van teleurstelling zal gaan brengen maar ja als je uiteindelijk een kleine hebt krijg je er wel heel veel voor terug.
Stom he die twijfels nu in een keer.
Maar 1 troost mijn man zijn zaadjes zijn erg levendig nu nog mijn even onderzoeken hihi.

Liefs Schuerke

Ik kan me wel indenken hoe jullie je voelen.
Zelf zijn mijn vriend en ik 2,5 jaar bezig geweest.
Na een jaar toch maar eens naar de dokter en allerlei (vervelende) onderzoeken gedaan.
Uiteindelijk helemaal niks te vinden en was er geen verklaring.
Na 2.5 jaar toch besloten om met hormonen te beginnen en tegelijkertijd ook met IUI behandelingen.
En ja hoor.... na de eerste behandeling...is het raak.
Zwanger van een tweeling!
Tweelingen zit bij mij in de familie duys de kans was erg groot dat het bij mij ook zo was.
Eerst was het even slikken maar nu is het 1 groot feest en vinden we het fantastisch!
Dus meiden.... geef niet op!

Groetjes,
Lady D

Hallo meiden,

Ik was even een tijdje het spoor bijster, kon dat andere forum niet meer op namelijk...
Voor degene die mij nog kennen...Helaas is mijn zwangerschap niet goedgegaan. Bij de 10 weken echo bleek dat het vruchtje niet groter was dan 7 weken dus ik heb een miskraam gehad.

Op 8 juli ben ik gecurrateerd, niet heel veel pijn gehad gelukkig en kan er nu goed over praten. We gaan weer voor de volgende ronde...

Hoe gaat hetmet jullie allemaal?

Terug
Bovenaan