1e bezoek verloskundige

Ze willen meestal ook het een en ander weten over zijn gezondheid en ziekten in zijn famillie.

Je krijgt misschien ook wel een echo of het hartje te horen en dat wil hij toch niet missen lijkt me?!
 
Hoi Happy,

Dat maakt voor de verloskundige toch niet uit? je partner wil toch zelf wel even mee? De eerste keer krijg je een uitgebreid consult en het geldt ook een beetje als kennismaking. De vk gaat alles uitleggen en bij ons betrok ze de vader ook overal bij.

Later krijg je een soort routinebezoekjes maar is soms ook leuk vor de vader omdat je steeds het hartje gaat luisteren. Het is voor mannnen echt en hele toer om zich in jou in te leven, je kunt niet vroeg genoeg beginnen om hem te laten wennen dat ie vader wordt,

Groetjes Andrea
 
Ze willen vooral van jou, maar ook van de familie van je man, de ziektegeschiedenis weten enzo. Dus het is wel handig als hij de eerste keer meegaat. Daarna hoeft het niet meer, want dan worden alleen maar even je bloeddruk en je buik opgemeten!

groetjes, Maria2
 
mijn vriend ging alleen mee met de echo
voor derest was het weinig voor hem aan gweest ja mischien hartje horen maar denk dat de meeste mannen dar wat nuchterder onder zijn
 
Mijn vriend heeft nu al gezegd dat hij elke keer mee wil.

Denk dat ie na een paar keer alleen bloeddruk meten etc wel afhaakt hoor, maar met de echo's (3 stuks) gaat ie zeker weten mee. Over 4 weken weer!
 
De eerste keer is het wel fijn als hij mee gaat vooral omdat ze heel veel vragen en dingen willen weten. op www.babyopkomst.nl kan je een formulier invullen wat je mee kan nemen naar de vk, dan weet je ook een beetje wat voor dingen ze wil weten. Mijn man hoeft van mij niet elke keer mee, hij is daarna nog een keer meegegaan om het hartje te horen. Nu gaat soms mijn moeder en dan weer een vriendin gezellig mee.

Liefs
Lot
 
De eerste keer is wel speciaal om samen te doen. Voor ons was dat ook wel een confronterend moment, zo van: nu is het echt zo! Daarna is ie nog een paar keer meegegaan als het uitkwam, maar nu (39 wk + 1) ga ik meestal alleen. Hij hoeft er van mij geen vrij voor te nemen in ieder geval, die dagen heeft ie dadelijk hard genoeg nodig :)

Wel een tip misschien: plan je termijnecho (waar je toch zeker samen naar toe moet gaan) vroeg in de ochtend en ga daarna samen iets leuks doen. Wij zijn samen naar de WinterEfteling geweest en hebben echt 'gevierd' dat we ons kindje hadden gezien. Konden ook geen genoeg krijgen van het fotootje, dat was zo ontroerend!
 
Terug
Bovenaan