1e doktersbezoek

hoi,
ik zit met n hoop vragen en hoop dat iemand me kan helpen. ik ga morgen naar de dokter na anderhalf jaar proberen. dan hoop ik doorgestuurd te worden naar het ziekenhuis. Kan iemand me vertellen wat me te wachten staat zo ´n 1e keer? hoe lang duurt het voordat je terecht kan? moet je 3 of 6 maanden temperatuurlijsten hebben?
alvast bedankt voor jullie hulp en sterkte allemaal met zwanger worden

Hoi.....
Toen wij de eerste keer naar onze huisarts gingen heeft hij niet naar temp.lijsten gevraagd.Hij wilde weten of ik een regelmatige cyclus heb en aangezien dat zo is ging hij er van uit dat er een normale eisprong is.Verder vroeg hij of er in de familie mensen zijn bij wie het ook niet "vanzelf" gaat.Hij stelde voor om het zaad van mijn vriend te onderzoeken, dit is bij de huisarts zelf gebeurd.Helaas was de uitslag daarvan niet zo positief en is hij doorverwezen naar het ziekenhuis.Hoe snel je daar terecht kunt verschilt denk ik per ziekenhuis.Mijn vriend kon in Roermond al een dikke maand later terecht.
Succes.

Hoi anoniem,
Ik denk dat dat per huisarts verschilt. Ik werd direct doorgestuurd naar de gyn en moest van hem een temperatuurslijst beginnen dat is bijna een jaar geleden en nu moet ik ze nog bijhouden om te bepalen wanneer ik mijn eisprong heb gehad. Ik kreeg meteen een uitstrijkje, inwendige echo en moest bloedprikken. Mijn vriend moest een afspraak maken om een potje sperma weg te brengen. Gelukkig zijn alle resultaten goed maar weten we nog steeds niet waarom we niet zwanger worden.
Ik hoop dat je net zoveel mazzel hebt als wij om direct doorgestuurd te worden en dat je een beetje wijzer bent geworden. Heb je nog meer vragen: vraag maar raak.
Groetjes
patricia

bedankt voor jullie antwoord. ben vanochtend bij de huisarts geweest, ik mag door naar het ziekenhuis. Zelf kan hij ook het zaad onderzoeken maar omdat we toch al naar ziekenhuis gaan vond ie dat niet nodig. dat kunnen we daar wel laten doen. Heb al geprobeerd te bellen maar ze zijn met lunch,2 uur weer proberen en hopelijk mag ik dan snel langskomen. Ik mocht overigens zelf kiezen naar welk ziekenhuis ik wilde gaan. gr anoniem

Hoi,

Wij zijn ook meteen doorgestuurd naar de gyn.
Daar zijn in tijd van een aantal maanden een aantal standaard testen gedaan zoals:
samenlevingstest
sperma onderzoek
bloedonderzoek
urine onderzoek
baarmoederfoto (hsg)

Uiteindelijk heb ik een kijkoperatie gehad omdat beide eileiders dicht bleken te zitten. Tja dan schiet het niet op he! 1 is nu open en ik ben al 1 keer zwanger geweest (miskraam helaas) dus het heeft wel geholpen.
Oja ik schijn ook nog vijandig slijm te hebben en mijn man heeft te weinig bewegende zaadcellen.

Patricia, waarom hebben ze bij jou geen baarmoederfoto gedaan? Ze kijken dan hoe het met je eileiders is gesteld en de prettige bijwerking is dat je de maanden erna door het doorspoelen een stuk vruchtbaarder bent. Ik werd daarna zwanger ondanks onze andere deffecten en mijn collega ook.
Ik vind het ook een vreemd verhaal dat je een jaar lang je temp. bij moet houden. Dat is niet gebruikelijk hoor!

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!

gr.Inge

Hoi Inge,

Ik heb wel een baarmoederfoto gehad maar wilde anoniempje niet meteen op stang jagen vandaar dat ik het nog niet vermeld had. Al die andere testen had ik bij mijn eerste gyn bezoek en die vond ik relevanter.

Ik moet die lijsten bijhouden omdat je daar eigenlijk het eerste op kan zien of je wel of geen eisprong hebt gehad. Het kan best zijn dat er iets aan het groeien is maar of het ook echt wil springen moet je natuurlijk afwachten. Ik ben bij de gyn omdat ik verschrikkelijk onregelmatig ongesteld werd. Er kon de ene keer bij wijze van spreken een maand tussen zitten en de volgende keer drie maanden. Ik werd na de hsg test dan ook twee maanden niet ongesteld.Ook met de clomid wou het bij mij niet zeggen dat ik automatisch een eisprong kreeg. Ik vind het eigenlijk wel een prettig idee om die lijst bij te houden. Geeft toch een lekker gevoel als die temp weer omhoog gaat. Daarna mag ik trouwens stoppen hoor, tot ik de laatste pilletjes clomid geslikt heb.

Liefs
patricia

Hallo,

Ben nieuw hier op het forum en zat met belangstelling jullie berichtjes te lezen. Ik heb het geluk gehad dat ik twee jaar geleden met behulp van Clomid zwanger ben geworden. Ik heb destijds voor aanvang met Clomid nooit een baarmoederfoto hoeven te laten maken. Toen ik al met Clomid begonnen was (2 of 3 tabletjes per dag, weet het niet precies meer) en iets kreeg om de bijnieren te onderdrukken was er pas sprake van een baarmoederfoto. Gelukkig voor mij, bleek dat ik zwanger was. Mijn gynaecoloog was heel verbaasd.

Nu heb ik weer sinds november de pil laten staan en ben weer onregelmatig dus ik kan nu op 1 maart weer naar het 1e consult bij de gyn. Wordt dat onderzoek nu al gelijk gedaan? Is het erg vervelend?

Groetjes,

Irene

Dat is denk ik afhankelijk van de gyn. en de voorgeschiedenis. Ik kreeg hem als afsluiter van alle onderzoeken.
Als er niets aan de hand is dan is het goed te doen hoor. (hoor ik tenminste van iedereen)
Wel een beetje onprettig maar niet iets om je heel druk over te maken.

Hee patricia,
Ik ben dus niet zo'n tacticus helaas! (hahaha) Goed van je dat je erover nadenkt!

gr.Inge

Terug
Bovenaan