1e echo 8 december

Hallo allenmaal,

Vanmiddag toch maar de gynacoloog gebelt. Ben nu bijna 5 weken zwanger en toch erg ongerust na een prematuurtje en een miskraam met 13,2 weken.
Ik mag nu dus 8 december langskomen. Ik ben dan ruim 6 weken en dan zou het te zien moeten zijn. Omdat mijn zoontje met een aangeboren afwijking aan het geslacht is geboren en het vorige kindje was ernstig meervoudig gehandicapt (als het niet was geeindigt in een miskraam) had de gyn. geadviseerd om met een volgende zwangerschap weer een vlokkentest te doen.
Nu heb ik hier toch weer twijfels over, bij de laatste zwangerschap leek bij de 2e echo iets mis te zijn en dat bleek ook uit de uitslag van de vlokkentest, maar als nu bij de echo niks te zien is... tja ik weet het nog niet.
Heb dit dus ook aangegeven en kon ghelukkig vroeg terecht en hebben we nog genoeg weken om te beslissen. Denk wel dat ik de test doe hoor, maar heb toch een beetje de angst dat er nu niks mis is en dan door de vlokkentest zou eindigen in een miskraam, hoewel ik heel goed weet dat die kans heel klein is maar toch, geen van de zwangerschappen is helemaal goed gegaan.
De test zelf ben ik niet bang voor, ik vond het de laatste keer super mevallen, heb er eigenlijk niks van gevoelt. Nou dat ben ikweer even kwijt en nu goed nadenken en praten met de gyn.

groetjes Danielle

Wat heb jij al veel meegemaakt!
Ik hoop echt dat je echo straks helemaal goed is!!!
Je angst voor de vlokkentest kan ik me heel goed voorstellen, natuurlijk is de kans dat het daardoor mis gaat echt heel erg klein. Maar je blijft onzeker hè.
Probeer positief te blijven denken en als de echo volgende week goed is, is dat een goed teken.
Dan gaat het deze keer misschien allemaal anders dan de eerste keren.

Wat een heftig verhaal. Ik wens je ook heel veel sterkte met nemen van deze lastige beslissing. Ik hoop dat alles goed gaat en je straks een gezonde wolk van een baby in je armen kunt sluiten.

veel liefde, geluk en gezondheid gewenst.

Terug
Bovenaan