1e echo achter de rug

Hallo meiden,

Gisteren de eerste echo gehad. En die was gelukkig goed; hoera!
Was wel even fijn om te horen dat het goed was gegroeid volgens het aantal weken.
Heel geruststellend, aangezien ons eerste kindje al een groeiachterstand had bij
de eerste echo. Pffffffff........wel een opluchting hoor!!!!
De aanleg van armpjes en beentjes zag er ook goed uit en het hartje klopte.
Over 3 weken de volgende echo......we leven er weer naar toe!
By the way: heeft iemand van jullie ervaring met een prenatale screening waarvan de uitslag niet goed was? Wat heb je toen gedaan? Ik zit erg met die vraag. Bij ons eerste kindje, wat het dus niet heeft gered, wilde we geen screening omdat we zoiets hadden: het is ons kindje en het maakt voor ons niet uit hoe het eruit ziet en of het eventueel het syndroom van down zou hebben.

groet,

Marleen

Hoi Marleen,

Super dat de echo goed was! Geeft je hopelijk toch weer vertrouwen dat het geod kan gaan. Geniet er maar lekker van! De start van jullie wondertje is dus al erg goed!
Heb geen ervaring met prenatale screening (nooit verder dan 6,5 week gekomen) dus ik hoop dat dat nog andere meiden op reageren.

groetjes,
Dion

Hoi Marleen.

Wat fin joh dat de eerste echo goed was!!!
Het begin is er, kan me voorstellen dat je van echo naar echo leeft.
Ik heb zelf naast 2 miskramen ook een geoznde zoon mogen baren.
Bij die zwangerschap hadden mijn man en ik besloten geen screenings echo te doen(wat ik mijn geval eigenlijk ook niet goed kon door dat ik veel vleesbomen heb, maar dan nog hadden we het niet gedaan) het kind was WELKOM gezond of niet.
Geniet van het zwanger zijn joh.
Hopelijk volgend er gauw meer meiden, waar onder ik zelf ook als het even kan.
Sterkte in het nemen van jullie beslissing verder betreft de screenings echo.

Gr. Ccor.

Hai,

Ik heb geen ervaring met prenatle screening, de 2 zwangerschappen die goed verlopen zijn toen was dat nog niet en ik kwam er niet voor in aanmerking omdat ik nog te jong was. Bij de jongste konden we al wel een nekplooimeting krijgen maar die hebben we toen niet laten doen omdat het kindje hoe dan ook zou komen.
Ik wens jou heel veel sterkte en op naar de volgende echo.

Liefs Inge

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Had dat wel even nodig!
Over 3 weken heb ik weer een echo (11 weken) en ben heel benieuwd
hoe het er dan voor staat......
Mijn man en ik hebben in ieder geval besloten geen prenatale screening te doen.
Voor ons maakt het niet uit hoe het is.
Toch bedankt voor jullie tips!

Marleen

Hoi Marleen.

Nou aftellen tot de volgende echo nu.
Spannend hoor.
Ik weet dat ik bij de zwangerschap van onze zoon echt van echo tot echo leefden.

Gr. Corinne.

Hoi Corinne,

Ja, ik dacht dat ik na de eerste echo wel heel erg opgelucht zou zijn, maar dat viel toch tegen. Natuurlijk ben ik blij dat alles er goed uitzag. Maar had wel gelijk zoiets van: als dat over 3 weken bij de 11 wkn echo ook nog maar zo is.
Ik denk dat ik inderdaad ook van echo tot echo ga leven.........
Onbezorg ben ik in iedergeval niet meer.

Marleen

Geweldig nieuws. Ik hoop dat wij over een paar maanden ook weer toe zijn aan een echo. Eerst maar eens zwanger raken. Wij hebben wij onze eerste zwangerschap ook besloten om niets te laten testen. Ons kindje was in elke vorm van gezondheid welkom. Ik heb mij hier ook nooit druk om gemaakt. Natuurlijk heb je nooit garantie, zelf niet met een test.

Geniet van je zwangerschap!

Gr. clear sas

Terug
Bovenaan