1e echo een traag kloppend hartje

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik had vandaag mijn 1e echo. Ik zou volgens mijn eigen berekening (en die moet kloppen) 7+2 dagen moeten zijn. Nu zag de verloskundige een kloppend hartje. Het hartje klopte alleen heel traag en de groei was ook niet van 7+2. De baby was 5.1 mm en dat volstaat aan 6 weken dacht ik dat ze zei. Het kon volgens de verloskundige 2 dingen betekenen. Of de baby stopt binnenkort met leven of ik ben minder ver dan gedacht en het hartje moet nog op gang komen. Ik heb me eigenlijk al op het ergste ingesteld omdat ik weet wanneer mij eisprong was dus ik eigenlijk niet minder ver kan zijn.</p><p>Over een week mogen we terug komen voor een echo.</p><p>Zijn er mensen met ervaringen met een traag kloppend hartje bij de 1e echo? </p>

Voor de 6,5 weken klopt het hartje van een baby trager, dus in die zin is het normaal dat het hartje nog vrij langzaam klopt. Het is dan pas net opgestart. Bij de zwangerschap van mijn zoontje hadden we een echo met 5+6 (achteraf gezien op basis van de termijnecho, tijdens de meting was het volgens mij 5+3 of 5+4) en daar klopte het hartje ook nog heel traag. Die termijn klopte echter wel op hooguit een dag of 2 met wat ik zelf dacht toen. Bij alle volgende controles klopte het hartje er lustig op los.

Bij de zwangerschap na mijn zoontje hadden we weer een traag kloppend hartje en werd ik volgens mij 5+5 ingeschat, en dat vond ik toen wel opmerkelijk, omdat ik dan al met 2+5 positief getest zou moeten hebben, wat wel erg vroeg zou zijn geweest. (Ik wist mijn eisprong niet precies want ik was nog niet ongesteld geweest na de geboorte van mijn zoontje.) Dat kindje is nog doorgegroeid tot ruim 9 weken, maar daarna is het gestopt met groeien en heb ik een miskraam gehad. Volgens mijn verloskundige komt dat relatief vaak voor als de termijn niet klopt met wat je zelf dacht. Het is echter niet uit te sluiten dat je toch inderdaad minder ver bent dan je dacht en dat het toch goed zit. Ik vrees dus dat je je inderdaad beter op het ergste kan voorbereiden, dan kan het hooguit meevallen als het toch goed blijkt te zitten. 

Wanneer had je positief getest?

Bedankt voor je reactie Elsiejoy.
Ik had mijn eerste positieve test op 19 oktober maar dat was echt heeeeel goed kijken. Ik had de digitale clearblue met daarop 2 tot 3 weken op 23 oktober. 
Mijn eisprong was 9 oktober volgens mijn berekening.

Hmmm, dan zou je echt ongeveer tijdens je eisprong al positief getest moeten hebben als je nu pas 6 weken zou zijn, dat is inderdaad wel gek. Ik duim voor je dat het toch op de een of andere manier goed zit, maar jeetje wat spannend zeg! Heel veel sterkte met het afwachten in elk geval!

Terug
Bovenaan