1e echo en grote zwarte vlek te zien

<p>Hoi allemaal, ik ben nu tussen de 6 en 8 weken zwanger van ons kindje.  </p><p>We hebben afgelopen week een echo gehad waarop een embryo met kloppend hartje te zien was ♥ maar ook een grote zwarte ruimte ernaast. Nu dacht de verloskundige dat ik zwanger zou zijn van een tweeling, echter is in die 2e ruimte geen beweging of iets te zien. Het is gewoon leeg. Het kon ook een hematoom zijn dacht ze maar dan was het vreemd dat ik geen bloedverlies gehad heb. Herkent iemand dit? En hoe ging dat? </p>

Ik heb dat bij de eerste echo van mijn tweede zwangerschap ook gehad. Bij mij waren er twee opties: vanishing twin of wat oud bloed/afscheiding wat daar rond zwierf. Ik heb zelf niet het gevoel gehad zwanger te zijn geweest van een tweeling dus ik denk dat bij mij het tweede het geval was. Het lichaam ruimt dit dan zelf op of je hebt wat oud bloed / extra afscheiding wat je op een gegeven moment in je onderbroek terug vindt (zo werd mij het verteld ;-)). Ik heb er uiteindelijk niets meer van gemerkt en bij de termijnecho was het weg. 

Bij mij was ook een zwarte vlek te zien en de verloskundige heeft niks over een eventuele tweeling gezegd, maar zei inderdaad ook dat het bloed was. Ik heb het ook nergens meer teruggevonden (geen bloedingen oid gehad) En bij de termijnecho was het inderdaad verdwenen! 

Ik was zeer ernstig misselijk bij m'n tweede zwangerschap en had bij 8 weken ook zo'n leegte. Mijn verloskundige zei dat het waarschijnlijk in aanleg een tweeling was geweest en dat ik meer HCG had aangemaakt in het begin. Had ook ontzettende knaltesten voor NOD. Verder prima zwangerschap gehad en nu een blakend gezonde zoon van 12 weken ?

Dank voor de antwoorden!

Ik heb ook niet het idee sat het een tweeling geweest zou zijn maar de verloakunsige reageerde vrij verbaasd waardoor ik wel benieuwd was naar andere reacties :) 

Hier ook een soort gelijke situatie. Op de eerste echo twee kloppende hartjes en op de tweede echo een kloppend hartje en een grote zwarte vlek. Ook ik heb geen buikpijn of iets gehad. Dus het zou best zo kunnen zijn. 

@gebruiker10199566:hier dus maar 1 kloppend hartje te zien, en precies een even grote vlek als de vruchtzak waar het embryo met het kloppende hartje in zit. Nu ken ik toevallig mensen die echo's gehad hebben waar niets op te zien was en pas na 12 weken werd er iets zichtbaar, dus dan denk ik gelijk :eek:h het zal toch niet zo zijn dat ze gewoon niets zien?! Omdat ze er vrij overtuigd van leek dat het er meer dan 1 had moeten zijn door de grootte van de zwarte vlek. We gaan het zien haha, er zijn in ieder geval genoeg mensen die het wel herkennen

Terug
Bovenaan