1e echo gehad na 8 weken; deze keer lijkt het goed te gaan!

Hallo,
Zoals is jullie een paar weken schreef was ik erg bang en onzeker na mijn 1e miskraam.
Nu kwam ik gelukkig weer snel in aanmerking voor een echo , bij 8 weken, en deze keer zag het er goed uit! Het hartje klopte en de lengte klopte precies bij de termijn. Ze geven geen garanties, maar het ziet er uit zeiden ze als een goede zwangerschap. We zijn zo blij!! Nu gelukkig weer snel een echo bij 12 weken, ben toch weer bang. Heeft iemand meegemaakt dat het dan nog ineens kan gaan stoppen met kloppen?? Ik probeer niet meer bang te zijn en er vanuit te gaan dat het goed gaat! Ik wil me dus ook heel graag aanmelden voor de januari moeders, ik ben nl 1 januari uitgerekend! Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen en wat dat eigenlijk inhoud??
Groetjes Harriëtte

 
Hoi Harriëtte,

Fijn dat je echo er al goed uitzag, en goed dat je nu toch een beetje kan beginnen genieten! Niemand kan je de zekerheid geven dat alles over 4 weken nog steeds goed zit, maar ik meende wel dat als je eenmaal het hartje hebt gezien, de kans toch een stuk kleiner is dat er alsnog iets misgaat. Ik hoop dat ik je daarmee wat kan geruststellen.
Wat de januari-mama's betreft: enkele berichten naar beneden staat een bericht met als titel Lijst Januari-mama's of zoiets. Daar wachten alle januari-mama's tot hun forum van start gaat. Als je gewoon onder die lijst een reactie typt, met daarin je naam, leeftijd, uitgerekende datum en hoeveelste kindje het is, zal Doortje je er zeker bijzetten de volgende keer. Die lijst is er eigenlijk alleen om af en toe te kijken met wie je kletst, wie even ver is, en om samen af te tellen. Voor de rest heeft het absoluut geen zin, maar het is wel leuk natuurlijk! Dus zet je berichtje erbij, dan komt het vast in orde. Ik zie je dan wel op het januari-forum als dat er is.

Groetjes,
Marian
 
Terug
Bovenaan