1e echo gehad

Mijn eerste bericht hier op het zwanger zijn forum. Ik wel heel veel gelezen hier, maar nu ga ik ook lekker meeschrijven.

Vandaag heb ik mijn eerste echo gehad. Hartstikke zenuwachtig zat ik te wachten in de wachtkamer. Gelukkig was mijn partner ook mee, had ik nog ff iemand om tegen aan te praten.

Heel hartelijk werden we binnen gelaten en mocht ik na wat berekeningen over hoever ik was op de tafel gaan liggen. Direct nadat het echo-apparaat op mijn buik werd gezet, zag ik mijn kindje al liggen. ( Ik heb al vaker echo's gezien en weet een beetje waar ik op moet letten) De verloskundige vertelde heel duidelijk wat we zagen, hoe het lag enz enz. Het hartje klopte keurig, gelukkig. Ze heeft meteen even gemeten, want mijn kindje lag nu nog lekker stil. Het is nu keurig volgens schema ruim 6 centimeter. Direct na het meten, begon ons kindje te bewegen. Wat een uniek moment om te zien en mee te maken. Zo klein en al zo vol leven, geweldig. Helemaal blij en met een enorme glimlach op ons gezicht reden we met een foto van de echo weer naar huis.

Eindelijk is de tijd aangebroken om het iedereen die het horen wil te gaan vertellen.

Groetjes een hele blije Marjolein
 
Volgens het schema van de eerste dag van je laatste ongi 12 weken en 1 dag, volgens de grote van het vruchtje 12 weken en 3 dagen, maar aangezien ik altijd erg regelmatig ongesteld ben geweest en het verschil minder dan een week is blijft de VK ook de 12 weken en 1 dag aanhouden.
 
Wat heerlijk voor je om nu eindelijk gezien te hebben wie/wat er nu in je buik zit. En nu aan iedereen vertellen! Laat je heerlijk verwennen met leuke kaartjes en cadeautjes. (want dat lijkt dan altijd meteen op gang te komen) En volop genieten!!!!
 
GEFELICITEERD!!!!!!

Het moment van zo'n eerste echo is zeker heel bijzonder, het is in mijn ogen ook echt iets wat je samen met je partner moet doen. Het is toch altijd heel fijn om de echte bevestiging te krijgen dat alles goed zit.
Geniet ervan om het te kunnen vertellen want ook dat is erg leuk.

Een hele fijne zwangerschap verder!!!

Liefs, Ank
 
Terug
Bovenaan