1e echo gehad

Om half 1 mijn eerste echo gehad. Weet niet goed of ik nu heel blij moet zijn of juist heel bang. Volgens de echo ben ik nog geen 6 weken maar pas 4,5. Is alleen een hele kleine vruchtzak te zien. Er zit dus wel iets maar ik kreeg gelijk een aantal telefoonnummers mee voor overdag en 's nachts. Als ik hevige buikpijn krijg, of ga vloeien of pijn tussen de schouderbladen moet ik direct komen. Ze kon nog niet uitsluiten dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Moet volgende week terug en dan kijken ze of de vruchtzak gegroeid is en goedgeplaatst. Daarna tot waarschijnlijk 10 weken, elke week een echo. Had gehoopt dat ik een beetje gerustgesteld zou worden door de echo, maar is juist het tegenovergestelde. En ik was vannacht al zo nerveus geworden. Nou zei ze gelukkig nog wel dat een vruchtzakmeting niet het allerbetrouwbaarst was, maar dat verhaal over buitenbaarmoederlijk zit me behoorlijk dwars.

Liefs Supertje
 
Hoi Supertje, jij zit toch ook bij de mama club van maart 2010? Wat een vervelend nieuws heb je gekregen zeg!! Ik wens je echt heel veel sterkte toe en ga voor je duimen dat het toch wel 'goed zit'. Echt heel veel sterkte gewenst, groetjes Assepoester
 
Hey Supertje,

Wat vervelend dat je zo'n echo hebt gehad. Aan de andere kant zou het natuurlijk wel zo kunnen zijn omdat je ook pas een week na je berekende NOD positief testte...( als ik het goed had gelezen in vorige berichtjes)
De thuistesten zijn ook vaak dusdanig gevoelig dat je 2 tot 4 dagen voor je Nod al positief test,,, Misschien dat het dan toch zo kan zijn dat je pas 4,5 week zwanger bent. Dacht dat het deze maand ook gelukt was zonder hormonen? dus misschien dat je eisprong toch later is geweest dan je had gedacht...?
Wil je iniedergeval heel veel sterkte toewensen de komende week en hoop dat de volgende echo duidelijker is!! Houdt moed!!!

Groetjes Miranda
 
@ assepoester klopt hoor ook bij de mamaclub maart 2011.

@Miranda. Het zou ook inderdaad een hele late bevruchting en innesteling kunnen zijn. Dan ben ik pas 4,5 week. Deze keer was het zonder de hormonen gelukt. Nu weet ik van vorige miskramen dat ik niet heel snel hcg aanmaak en de vorige keren dus ook niet genoeg. Had er erg goede hoop op dit keer. En op zich als ze alleen gezegd had dat ik 4,5 week zou zijn had ik daar ook geen moeite mee gehad. Maar dat ze naar de gyn liep over een eventuele buitenbaarmoederlijke zwangerschap en de waarschuwingen enz dat zit me dwars. Ik hoop uiteraard dat het gewoon nog heeeeel vroeg in de zwangerschap is en ik gewoon verkeerd zit. Maar gerust ben ik er niet op. Zal weer even een kloteweekje worden en ik was zo blij dat het "zelf" gelukt was.

In ieder geval bedankt voor het meeleven en duimen alvast.

Liefs Supertje
 
Hey meid,

Dat is idd vervelend, maar met 4,5wk kunnen ze met een echo ook nog niet veel meer dan de zwangerschap bevestigen en zelfs dat is moeilijk.
Hopelijk kunnen ze je volgende week duidelijkheid geven, maar snap dat het wachten daarop heel moeilijk is, maar probeer positief te blijven.

Liefs MJ
 
hallo

Ik heb zelf een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad nu 3 jaar geleden en bij mij zagen ze geen vruchtzak,Dus het kan heel goed zijn dat je minder ver bent en dat je volgende week al veel meer ziet.Ik ken je onzekerheid en snap heel goed dat het slopend is.heel veel sterkte en let gewoon goed op hoe je je voelt.
 
Het is vooral de schrik dat ze over zoiets beginnen en over dat je gelijk moet bellen als je iets voelt enz enz. Ben nu ook een stuk nuchterder als gisteren. Meer van als het zo is zijn we er gelijk bij en hebben we extra controle tot het helemaal goed is. Je verwacht zoiets gewoon niet. Was wel blij dat mijn moeder mee was. Alhoewel ze nu ongeveer om de twee uur belt of alles wel goed gaat en of ze even iets moet komen doen. Mag niks meer zelf doen van haar onderhand. We zien wel wat er gaat gebeuren. Kan er toch niks aan veranderen.

Groetjes Supertje
 
Hoi Supertje,

Tuurlijk mag en kan je blij zijn, alhoewel ik me een schrikreactie wel kan voorstellen. Is het eindelijk zover en dan dit nieuws. Fijn dat je wel iedere week terug mag om te kijken hoe het zich ontwikkelt. Meer kan je niet doen.
Hou je haaks meid!

x Ano
 
Terug
Bovenaan