1e echo , heel bang!

Hallo Meiden,

Na een maand te zijn weg geweest van dit forum mag ik weer mee doen. Ik ben opnieuw zwanger. Omdat ik na een curritage niet meer ongesteld ben geworden hebben we nog geen idee hoe lang ik al zwanger ben. volgende week dinsdag moet ik naar de Gyneacoloog voor een echo. Dan gaan ze kijken of alles goed zit. Maar ik ben onwijs bang dat het weer mis gaat! Zijn er hier eigenlijk ook meiden die meteen naar een curritage zwanger zijn geraakt??

Liefs,
Danielle
 
hallo,
ik heb geen ervaring met een zwangerschap na curretage maar wil je er even op attent maken dat er ook een forum is "zwanger na een miskraam" misschien dat daar wel mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
ik wens je in ieder geval wel vell sterkte de komende tijd.

groeten nancy
 
Hoi Danielle,

Ik heb in december een miskraam gehad en ben ook gecurreteerd. Ik was daarna ook direct zwanger. Ik herken het wat je zegt. Ik heb zeker de eerste 13 weken heel erg zoiets gehad van, jaja wie zegt me dat het nu wel goed gaat. Ik deed na de buiten wereld wel heel blij, maar ondertussen durfde ik niet zo goed blij te zijn. Na week 13 werd dit wel wat minder, maar tot week 20 vond ik m'n zwangerschap nog steeds niet heel erg leuk, ik had nog steeds wel het gevoel van als het maar goed gaat.
Na week 20 ging het goed, de weken vliegen voorbij, moet ook vaker naar de verloskundige dat scheelt ook. Eerst moest ik om de 5 weken, dat vond ik erg lang allemaal, begon elke keer de week voor het bezoek weer te twijfelen of het allemaal nog wel goed zou gaan. Maar ik moet helaas wel bekennen dat de twijfels blijven, als de baby rustiger is dan slaan bij mij de twijfels weer toe. Maar ik denk dat dat er ook wel bij hoort.
Wat ik heel vervelend vond, is dat mensen om me heen allemaal reageerden van o wat fijn dat je zo snel weer zwanger bent... begrijp me niet verkeerd ik heb het liever zo dan dat ik er heel lang over moest doen. Maar gevoelsmatig was het best wel moeilijk, de miskraam was nog zo 'vers' en ik kon het gevoel van misgaan niet loslaten. En over de miskraam werd niet meer gepraat, dat gaf me toch wel het gevoel van: het is nu toch vervangen voor iets moois. Maar het is een 'ervaring' die ik nooit zal vergeten. Ik was immers nog nooit in een ziekenhuis geweest, dus dat hele circus wat er nog om heen kwam had een hele impact op me.
Maar goed ondertussen ben ik bijna 30 weken zwanger en het lijkt er op dat ik een gezond kind op de wereld ga zetten. Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe en probeer de 'negatieve gevoelens' zoveel mogelijk te negeren, hoe moeilijk dat ook is en hou maar voor ogen dat er uiteindelijk heel waarschijnlijk iets heel moois uit gaat komen.

groetjes kirsten.
31w4d
 
Hoi Danielle,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent. Ik heb in december een spontane miskraam gehad (geen curretage) en daarna ben ik niet meer ongesteld geworden. Half februari bleek ik weer zwanger te zijn. Een maand later kreeg ik de eerste echo om te kijken hoe ver ik was. Nou, ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest als toen. Ik stond echt te trillen op mijn benen en ik vond het doodeng. Ik was zo ontzettend bang dat het niet goed zou zijn. Mijn verloskundige liep stage bij het echobureau  en zou de echo doen. Het was een uitwendige echo en het lukte haar maar niet om iets in beeld te krijgen. Al die tijd hield ik mijn adem in en ik werd alsmaar banger.... Toen nam de echoscopist het zelf over en binnen enkele seconden zagen we ons kindje op het beeldscherm mèt een kloppend hartje. Nou, toen kon ik echt wel janken van geluk! Maar ondanks de bevestiging dat ik idd zwanger was (toen ruim 9 wkn en alles zag er goed uit) bleef ik de eerste 3 maanden ontzettend bang dat er iets mis zou gaan. Pas na de 2e echo (met ruim 12 wkn) kreeg ik er wat meer vertrouwen in en toen hebben we het ook pas aan iedereen verteld.
Inmiddels ben ik alweer  32 wkn zwanger van een erg beweeglijk kindje.


groetjes,
Simone
 
Terug
Bovenaan