1e echo vaag, embryo te hoog in baarmoeder?

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum. Ik maak me op het moment heel veel zorgen, dus hoop dat ik hier wat herkenning tref. Ik heb gisteren mijn 1e echo gehad. Ik zou volgens de berekening 7,4 wkn zwanger zijn. Het vruchtje is dan 5,4 wkn (het blijft toch een beetje gek met die twee weken die je 'cadeau' krijgt?). Ik weet ook precies hoe ver ik ben omdat wij via icsi zwanger zijn geworden. Nu gaf de arts aan dat ze het niet goed kon zien omdat het heel hoog in de baarmoeder zat. Ze zag wel een vruchtzakje met vruchtje en iets wat leek op een knipperend hartje, maar wist dit niet met zekerheid. Nu volgende week terug voor een nieuwe echo. Zijn er meiden die dit ook hebben meegemaakt?

Groetjes, Eefje
 
Hoi,

Ik denk dat het niet uitmaakt waar het vruchtje zit, misschien dat het alleen moeilijker te zien is via de echo. Was zeker een inwendige echo? en moet dan door meer massa heen.
Het hartje klopt met ongeveer 6 weken. Ik had toen ook een echo en het was ook nauwelijks te zien. Een heel klein knipperend stipje. 3 Weken daarna weer een echo gehad en toen was het al veel meer. Kon een hoofdje zien en romp met 4 kleine zwemvliesjes, hahaha. Gek gezicht hoor.
En met 13 weken weer om een exacte uitrekendatum te maken. Ze kunnen het dan beter opmeten geloof ik. Dus maak je geen zorgen en wacht de volgende echo gewoon af, dan is het weer wat gegroeid en beter te zien.

Evelien mv Dylan en 30wkn zwanger
 
Hoi Evelien,

Dank voor je reactie. Was je met de 1e echo dan 6 weken vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie of 6 weken vanaf de bevruchting?
Ik zal verder gewoon moeten afwachten maar da's erg lastig nu.  

Groetjes
 
Hoi,
Nou dat is het juist. Van beide kanten kan het niet kloppen. Heb waarschijnlijk een rare eisprong gehad.
Toen ik heen ging kon ik of 5 weken zijn of 9 weken.Vanaf de  1ste dag van je laatste menstruatie geteld dan hé.  Nou met 5 weken zien ze nog niks en hij was te klein voor 9 weken.Het was ook net een knipperd lichtje en hij zei 6 weken. Dus moest ik 3 weken daarna weer en met 13 weken.De uitgerekende datum verschoof ook steeds een paar dagen omdat het in het begin nog zo moeilijk meten is.
Meid gewoon rustig blijven en je echo afwachten. Kindje zit er toch wel!!! en zolang je geen ernstig bloedverlies hebt, blijft ie ook zitten.

gr Evelien
 
Hoi,
Ik heb met (naar mijn idee) met 8 weken de 1e echo gehad.
De vk kon heel geen goed beeld krijgen, omdat het zo "diep"lag.
Ze dacht zelfs aan een buitenbaarmoedelijke zwangerschap.
Dat was enorm schrikken.
Ze wou ons geen 2 weken met onzekerheid laten lopen, totdat ze hopelijk een beter beeld kon krijgen, en heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een vaginale echo.
Daar bleek gelukkig dat alles op de juiste plek zit, en heb het hartje zien kloppen.

Enige gekke is: de vk. dacht dat ik 9wk 0dgn was, ze mat een vruchtje van 2,2cm, en de gyn dacht dat ik pas 6wkn 4 dgn was, hij mat een vruchtje van slechts 6,9mm.
Dat laatste klopt i.i.g. niet, want ik heb mijn menstruatie altijd rond de maandwisseling, en als ik met de datum van de gyn reken, zou mijn laatste menstruatie halverwege de maand zijn geweest.
Ik vind 2,5 week verschil wel heel veel. (misschien heeft de één de lengte, en de ander de breedte gemeten??)
Morgen krijg ik weer een echo, dus ik ben benieuwd...
 
Terug
Bovenaan