1e echo, veel van jullie veel eerder als mij

Hallo,

het viel me op dat veel van jullie al snel een echo hebben of er al een aantal hebben gehad.
Ik heb zelf 25 maart de eerste afspraak bij de verloskundige, ik ben dan 9,5 week volgens mijn berekening. Dan maakt ze een korte echo voor hoever ik ongeveer ben. Zodat we een afspraak kunnen maken voor de termijnecho.
Veel van jullie hebben al een stuk eerder een echo of vaker. Zijn hier speciale redenen voor of doen ze dat bij jullie standaard?
Ik kan niet wachten om dat wurmpje te zien!

Groetjes, Bloempje26

Hoi bloempje,

Normaal zou k ook pas rond de 10 à 11 weken een 1e echo krijgen. Maar omdat ik misschien verder ben dan ik dacht èn de Verloskundige zelf echo's kan maken in de praktijk mag ik eerder langskomen.

Gr. Boefke

Hallo Bloempje26

Ik heb in Oktober een missed abortion gehad ( het hartje is niet gaan kloppen) daarom heb ik nu met 7 wkn en 2 dgn mijn eerste echo om te kijken of het hartje klopt.
Dit is puur voor mijn eigen geruststelling.
Het heeft toen 3 weken geduurt voordat het vruchtje er uiteindelijk met behulp van medicijnen uit kwam.
Mijn verloskundige doet zelf ook de echo, daarom is het ook makkelijker om zo vroeg al een echo te krijgen.
Ik hoop voor je dat de tijd snel gaat.

Gr

he bloempje...

ik was eerder omdat ik in nov een miskraam heb gehad en nu bloedverlies had.
ze doen alleen extra echo als er complicaties zijn.
dus wees gerust...echo met 9,5 week is heel normaal

Ok, dat zijn minder leuke redenen voor een eerdere echo. Laat ik dan maar gewoon rustig afwachten.
Mijn verloskundige doet nu zelf ook de echo (was bij ons 1e kindje niet zo). Dit vind ik wel erg prettig!
Succes allemaal, hopelijk verlopen deze zwangerschappen goed!

Hoi bloempje26

Nou je bent zeker niet de enige hoor. Heb pas 28 maart mijn eerste echo en als ik dan heen moet ben ik al 13 weken zwanger. Verbaasde mij er ook al over dat er een heleboel waren die al eerder een echo hebben gehad maar uit de andere reacties te lezen begrijp ik nu waarvoor dat is geweest.

ik heb ook eerder een echo gehad omdat we niet zeker wisten hoever we waren en heb aankomende maandag weer een echo om te kijken of alles nog wel goed is. vanwege het bleodverlies. anders zou de volgende echo pas 24 maart zijn.

hoi hoi

Ik heb nu al 2 echo's gehad, ben nu 8 weken en 3 dagen. Ik had een klein beetje bloedverlies en mocht toen langskomen bij de VK voor een echo, hier was helaas niks op te zien. Ben vorige week naar de gynaecoloog geweest voor nog een echo en er was een prachtig hartje te zien.
Heb afgelopen dinsdag mijn intake gehad bij de VK en ook toen hebben ze een echo gemaakt( dat doen ze bij mijn VK standaard bij de intake)
Ik heb nu op 17 maart mijn termijnecho, kan niet wachten om weer even in mijn buik te mogen 'spieken'.
Maar normaal gesproken is je eerste echo pas de termijnecho en krijg je in je hele zwangerschap eigenlijk maar 2 echo's: de termijn en de 20 weken echo.

liefs,

Terug
Bovenaan