1e echo - zwart rondje

<p>Hi allemaal,<br /><br />Op 31 december 2018 was de eerste dag van mijn laatste menstruatie, maar mijn cyclus was erg onregelmatig (30, 45, 37 dagen). Volgens de Flo app zou ik op 22 januari mijn eisprong hebben. Ik heb de eerste positieve zwangerschapstest op 5 februari in mijn handen gehad. 11 februari zijn wij naar het ziekenhuis gegaan voor een echo, dit omdat wij in september 2018 ons zoontje zijn verloren met 14,5 week zwangerschap, daarom ben ik nu medisch. <br /><br />De echoscopiste heeft een inwendige echo gedaan en zag een lege vruchtzak. Zij heeft ons medegedeeld geen zwangerschap te zien, alleen een lege vruchtzak en heeft gezegd dat het haar spijt, omdat ze weet hoe graag wij weer een kindje zouden willen. Wij waren emotioneel en snapten niet hoe ik dan wel 4 positieve testen kon hebben. Ze zou nog even de gynaecoloog erbij halen.. 5 min later komt de gynaecoloog binnen en ziet ons met tranen in de ogen.. Ze zegt 'er is geen reden tot paniek, het kan beide kanten op'.. Bij 6 weken hadden ze wel iets moeten zien (ze rekenen dan vanaf 31 december).. Maar ik heb aangegeven dat mijn cyclus heel onregelmatig was, dus ik kan ook pas 4/5 weken zwanger zijn. Nu moeten wij wachten en mogen wij 25 februari weer voor een echo.<br /><br />Ik maak mij stiekem wel zorgen.. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? Op internet lees ik verschillende verhalen.. Ik durf gewoon niet blij te zijn en ben er niet gerust op door de echoscopiste..<br /><br />Hoor graag jullie verhalen :)<br />Alvast bedankt!</p>
 
Ja, wij hadden dit ook... ik testte op 1 augustus voor het eerst positief, maar vanwege een zeer onregelmatige cyclus en nog een bloeding 2 weken voor de positieve test, hebben we een vroege echo gehad om de termijn te bepalen. Deze was als ik het me goed herinner op 9 augustus. Op de echo was alleen een verdikt baarmoederslijmvlies te zien en een vruchtzakje maar nog geen vruchtje. De verloskundige zei dat het eruit zag als een hele jonge zwangerschap en dat het 2 kanten op kon gaan. We moesten 2 weken later terugkomen en in de tussentijd veel klachten gekregen. Bij de volgende echo zagen we een vruchtje en een kloppend hartje. De eerste echo bleek dus ook met 5 weken al te zijn geweest en dus te vroeg om nog iets te zien. Inmiddels ben ik bijna 33 weken zwanger. Het kan dus echt ook nog die kant op! Het waren wel 2 lange weken... Ik hoop dat jullie een binnenkort ook een mooie echo hebben. Probeer vertrouwen te houden!
 
Ik heb vorige week een echo gehad. Dacht ook gebaseerd op ovulatietesten al bijna 7 weken zwanger te zijn. Maar op de echo zagen ze alleen een leeg vruchtzakje. Daarom dachten ze dat ik pas 5.5 tot 6 weken was. Dus kan heel goed dat je ook gewoon een hele vroege echo hebt gehad. Ik moet over 2 weken terug komen. Toch wel spannend! Hoop voor jullie dat jullie inmiddels wel een duidelijke echo te zien was!! Ben benieuwd!
 
Terug
Bovenaan