1e echo!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben nu 12 weken zwanger, en zit nu in de veilige zone (zeggen ze). Maandag krijgen wij onze eerste echo en ik vind het heel spannend. Ik was helemaal niet onzeker, maar zoek nu zo de bevestiging dat het goed gaat allemaal. Ik vind de echo dus ook heel spannend. Kennen jullie dit gevoel ook, heb het nu sinds een paar dagen. Ik heb ook best al wel een dikke buik, dus iedereen vraagt of ik niet verder ben en of ik wel zeker weet dat het er 1 is. Kan hier dus best onzeker over worden.

Groetjes Natalie

Hoi Natalie,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ja hoor, het is heel normaal dat je die angsten hebt...ik denk dat iedereen die wel kent in meer of mindere mate. Ik keek ook vreselijk uit naar de eerste echo's en  ook al is het mijn 2e kindje ik heb die angsten zeker wel gekend. Ook aan mij werd al vrij snel gevraagd of ik geen 2ling verwachtte, ik paste met 8 weken mijn kleding al niet meer. na de echo's bleek het om 1 kindje te gaan en nu ik zo groot ben als een kamerolifant word het me nog steeds gevraagd...onzeker word ik er niet meer van maar het blijft heel vervelend steeds die vraag te moeten beantwoorden. Maar nu vraagt men weer hele andere vragen die me ook af en toe nerveus maken, ik heb voor mezelf dan ook besloten selectief te luisteren en alleen op vragen te antwoorden van de mensen die of heel dicht bij me staan of de mensen die zinnige vragen stellen. Voor mij werkt het...

Geniet maar van wat er komen gaat, de 9 maanden zijn zo om!!

Liefs Odette(inmiddels alweer 36+3)

Hoi Natalie,

Ik snap best je onzeker bent. Dat had ik namelijk ook. Ik had tijdens de eerste 12 weken ook wat bloedverlies en vond het ook erg spannend. Alles was gelukkig goed. Maar die bevestiging is erg fijn. Veel succes bij je echo, geniet er maar van. Het is heel bijzonder om de eerste beelden van jullie baby te zien. Groetjes Mini123

Ik had hier ook heel erg last van. Ik heb diabetes en was heel erg slecht ingesteld en dat schijnt voor het begin totaal niet goed te zijn. Kreeg met 9 weken een echo en was enorm blij om het kindje en het hartje te zien. Toch bleef ik die onzekerheid houden tot de 14 weken echo ivm de nekplooimeting, ook die was goed. Inmiddels ben ik wel wat meer gerustgesteld. Krijg nu elke week een Echo omdat hij wat kleiner is dan zou moeten en elke dag een CTG thuis omdat ik begin februari een vermindere doorbloeding had van de navelstreng en placenta. Dat is gelukkig allemaal goed gekomen en kan nu ook meer genieten weer.

Terug
Bovenaan