1e echo

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb straks mijn eerste echo van deze zwangerschap om te kijken hoe ver ik ben ik heb echt geen idee hoe ver ik ben al heb ik al wel een buikje en pas ik mijn spijkerbroek niet meer. De verloskundige denkt aan 10 weken terwijl ik 5-7 weken denk.
We zien het straks wel jullie horen het wel

Groetjes Diana, Mama van Quinten van 2 jaar

Hmm spannend,

Altijd spannend de eerste echo vind ik. Ben benieuwd hoe ver je daadwerkelijk bent.

Groetjes Willemijn.

Hallo,
Niet zo lekker nieuws gehad. Ze kon (stagaire) niet veel zien op de echo zei ze en of het is echt een hele prille zwangerschap of het is een miskraam. Heb vanavond weer een test gedaan en die is gewoon positief. Ga morgen de verloskundige bellen. Moet wel over 2 weken een nieuwe echo laten maken maar vind het allemaal maar een beetje raar. Kon ze echt niets zien of heeft ze niet goed gekeken? Ze heeft me trouwens ook erg zeer gedaan. Had een inwendige echo. Ik wacht het allemaal wel af

balen dat de echo zo pijnlijk was en t resultaat zo onbevredigend. Was er geen verloskundige op de achtergrond aanwezig die de echo kon overnemen om alsnog te beoordelen?
T kan wel zijn dat je, als je eigen telling blijkt te kloppen, nog niets ziet. 5-6 weken is nog erg pril en je kan dus wel zwanger zijn, maar nog niets in de baarmoeder hebben.
Spannende tijd voor je...! Succes met wachten en hopelijk snel goed nieuws voor je!!!
Groetjes, mira (37+4)

hallo,

ik zou proberen morgen de vk nog eens te bellen en je verhaal doen. lijkt mij niet echt nodig om in spanning te zitten (kan nooit goed zijn) wat de vorige ook al schreef als jij denkt aan een zwangerschap van 5-7 weken dan zie je vaak alleen maar kringen of een klein boontje.

succes.

groetjes natalie
10+2

hoi,

erg raar ja dat er geen verloskundige bij was om een oogje in het zeil te houden

en ik zou ook niet willen wachten 2 weken op een nieuwe echo eigenlijk

maar ik heb met 5 weken en 5 dagen een echo gehad en het enige wat ze konden zien was een "zwangerschapsring" meer niet

helaas

maar met 7 weken zagen we een vruchtzakje met vruchtje en kloppend hartje

dus misschien is het idd nog heel kort en prill

heel veel succes

en houd moed he

groetjes moekje

De stagiaire heeft het volgens mij wel goed verteld. Bij een prille zwangerschap is er helaas niet veel te zien. Met een week of 6 kun je knipperend puntje zien op de echo en dat is dan het hartje. En omdat je zelf denkt dat je 5-7 weken ver bent, kan dat dus kloppen met het echoresultaat.
Als je wel verder bent (zoals de verloskundige denkt) en het is in het begin al misgegaan (miskraam) dan zie je ook vrijwel niets behalve een cirkeltje. Je lichaam heeft het vruchtje dan niet uit zichzelf afgestoten. Daardoor zit het zwangerschapshormoon nog in je lichaam en zal de test positief zijn. Die wordt pas negatief als het vruchtje uit je lichaam zal zijn.

Een vriendin van mij heeft hetzelfde meegemaakt als jij nu. Die moest ook 2 weken wachten om zeker te weten dat het vruchtje het niet gered heeft, of dat het een prille zwangerschap is en dat het vruchtje de kans krijgt om verder te groeien. Voor jullie is het heel onzeker ......... je wilt gewoon weten waar je aan toe bent.
Mijn vriendin wordt morgen gecurreteerd. Het vruchtje is gestopt met leven met 5 weken ..... anders had ze nu 9 weken zwanger geweest.

Sterkte in deze onzekere tijd en we duimen dat de zwangerschap heel pril zal zijn en de volgende echo een bewegend kindje zal laten zien.

Groeten, mam van Laura (25w1d)

hallo,
Ik heb vandaag de verloskundige gebeld, mijn verhaal gedaan en die zei dat het waarschijnlijk zo is dat ik net 5,5 a 6 weken zwanger ben en dat het dus best zo kan zijn dat er nog niets te zien is, dat ik al zo'n buikje heb zegt ook niet veel bij de een zie je het eerder dan bij de ander. We moeten het afwachten het zou zo kunnen zijn dat het wel een miskraam is maar dan zou toch na max 1 week de zwangerschapsverschijnselen moeten verdwijnen en ik bloedverlies moeten krijgen. Heb 8 januari weer een echo. Ik houd jullie op de hoogte

Groetjes Diana mama van Quinten (2)

Terug
Bovenaan