1e echo?

Hallo ,

Nadat ikeen positieve test had belde ik de huisartsenpraktijk de assistente was niet heel vriendelijk en deed echt alsof ik dom was dat ik naar hun belde maar ik wilde gewoon weten waar ik moest zijn kwa verloskundige en alles. Want het is mijn eerste zwangerschap en wist dus niet wat mijn eeerste stap moest zijn voor een afspraak. maar goed uiteindelijk kon ik een info pakketje ophalen bij het gezondheidscentrum. maar er werd mij gezegt dat ik pas in de 8e week moet bellen en dan tussen de 10 en 12e week een eerste afspraak echo kan plannen. Ik vind dit nog erg lang duren en zit beetje in zenuwen omdat alles nieuw is en soms een trekkerig gevoel in mijn onderbuik heb.. Nu lees ik ook al berichtjes van vrouwen in deze groep die dus niet veeeel verder zijn dan mij al een afspraak hebben staan of zelfs al een echo heeft gehad...? Moet ik toch maar gewoon bellen? En klopt het wel wat mij verteld is? Alvast bedankt

Bel gewoon maandag naar je verloskundige tegenwoordig krijgt iedereen rond de 8 weken de1e echo.
Zij kunnen je ook beter en zullen je ook betere antwoorden geven.
En geniet van je zwangerschap

Groetjes

De echo rond de 12e week is standaard. Alleen met een medisch verleden of eerdere miskraam mag je rond de 7e week een echo laten doen. Het mag altijd wel eerder, maar dat wordt dan niet vergoed.

Zo zie je maar is overal anders ik heb geen medische achter grond en krijg hem nu met 9 weken bij mijn andere 2 was het wel pas met12 weken.
Gewoon even bellen dan weet jij het ook .

Hoi

Welkom, gezellig dat je er ook bij bent!
Ik zou ook een verloskundige in je buurt zoeken die je het meeste aanspreekt of van iemand die je kent. Zij zullen je precies gaan vertellen hoe het bij hun gaat. Meestal krijg je rond de 7 weken een intake gesprek en dan krijg je een doorverwijzing voor het zh om een afspraak te maken voor de termijn bepaling en dat zal tussen de 10 en 12 weken zijn.
Al je vragen en onzekerheden kun je daar vragen, hier natuurlijk ook. Er zijn hier genoeg dames met ervaring!

Succes en maak je niet druk, doe een belletje en je wee meteen al veel meer.

Ik snap je onzekerheid en snap ook heel goed dat het oneerlijk overkomt dat de ene wel vroeg een echo krijgt en de andere niet.

Zelf afgelopen donderdag echo gehad ivm onzekerheid termijn en eerdere MK... kortom medische indicatie...

Ook ik zou in jouw situatie gewoon de VK in je buurt die je aanspreekt bellen en vragen wat de gewoonte is, meeste eerste echo's zijn standaard de 12 weken echo (tussen 10 en 12 weken) om termijn te bepalen. Vaak kun je wel eerder maar zonder medische indicatie is dat vrijwel altijd tegen betaling.
En kan je vertellen, je kan er werkelijk niks van maken hoor, tis gewoon een vlek wat het kindje moet worden..... vanaf ongeveer 10 weken kun je er een kindje van maken en is het dus ook veel mooier om een echo te krijgen....

Maargoed succes maandag met bellen. Wie weet mag je toch eerder voor een echo....

Bedankt voor jullie reacties allemaal voelde me gelijk wat gerustgesteld. Het was niet zo dat ik het oneerlijk vond alleen omdat ik zoveel zag staan echo gehad werd ik een beetje onzeker over de informatie die ik had ontvangen. Want hoe eerder hoe zekerder ik dan ben maar als je idd niet veel duidelijk ziet als te vroeg is wacht ik liever want dan zal ik misschien juist meer zitten zenuwen haha weet dat dat niet zo goed is maar ben beetje een stress kip maar na jullie reacties en na dat ik zie dat meer zulke gevoelens hebben maak ik me al veel minder zorgen dus bedankt allemaal!! Ik heb over 2 weken een eerste afspraak staan met de verloskundige.

Terug
Bovenaan