1e eten uit potje.

Hallo allemaal,
Vanaf hoeveel maanden mag je een baby eten uit een potje geven of pap? Want in de winkel staat vanaf 4 maanden,maar het consultatiebureau zegt vanaf 5 maanden.

alvast bedankt
 
hey
ik ben iets voor de vierde maand al met een potje begonnen omdat mijn baby enorm veel eet. ( ik sta ook op het forum met die vraag) bij ons in belgie hebben ze olvarit en daarvan bestaan speciale 'eerste hapjes' dat is één soort fruit of groenten, nog niks gemengd. die heb ik gegeven en daarna die vanaf 4 maand.
je kan ook naar de aphoteek gaan en 'johannesbroodpitmeel' vragen, dat is om melk te verdikken maar ik deed dat met vruchtensappen en maakte daar een papje mee. hij vond het heerlijk. tis wel een kliederboel die eerste keren.
ik hoop dat het je een beetje helpt.
mag me altijd mailen tinnecastermans@hotmail.com

veel succes, groetje

 
Ik mocht van het cb met vier maanden fruit of groente gaan geven, als ik dacht dat mijn zoontje er behoefte aan had. Dus geprobeerd, maar mijn zoontje wilde het nog niet. Inmiddels is hij 6mnd, maar hij vind het nog steeds maar niets. Dus het is bij elk kind verschillend. En per cb is het ook heel verschillend. groetjes Renate
 
Ik geef het al sinds 12 weken.
1 jaar terug stond er op de potjes voor 4 mnd ook gewoon nog vanaf 3 mnd,
en hij heeft er geen last van, de krampjes zijn zelfs over. Doe het wel rustig aan, eerst een paar hapjes na de fles en dan steeds iets meer (en dan natuurlijk minder in de fles)
Mijn CB zegt tot 6 mnd niets anders dan de fles dus zze zeggen allemaal iets anders.
groetjes brenda
 
Ik ben met 4 maanden begonnen met fruithapje (enkele eetlepels en zo opbouwen). Het was wel wennen voor mijn dochtertje om van een lepeltje te eten. Vanaf 5 maanden heeft ze haar 1e groentehapje gehad, wat Tinne ook schrijft.
Heb je geen advies gekregen van het CB? Dit heb ik nl gevolgd.

Groeten
 
Hallo Anoniempje,

Je kan vragen wat het cb je adviseerd.
Als je ziet dat de kleine smakgeluiden maakt of met de mond gaat happen kan je eerst met Nutrix een papje maken en dit geven, zodat ze de eerste hapbewegingen kunnen oefenen. Daarna kun je fruit of groente gaan geven. Ik ben van mening dat je als moeder zelf heel goed kan bepalen wat wel en niet goed is voor de kleine.....
gr. Lien
 
Ben het helemaal eens met Lien: Kijk naar je kleine, als die er zin in lijkt te hebben geef je het gewoon. Als hij nog niet wil, wacht je toch een paar weekjes?

Het CB adviseert overal anders, dus je eigen gevoel is het belangrijkste!
 
Terug
Bovenaan