1e fruit/groente hapje

ik heb al een paar keer gehoord dat mensen eerder dan 4 maanden met een fruit en groente hapje beginnen... bij 3 maanden al elke dag een half potje fruit en groente.. doet hier iemand dat ook?

Nee, ik ben van plan om 6 maanden exclusief borstvoeding te geven en daarna rustig aan met bijvoeding a la " rapley" (google maar eens, krijg je leuke filmpjes!)
Bij de oudste ook gedaan, ging super!

Ik wil het ook niet adviseren, het is nog helemaal niet nodig en ze zullen er ook geen hap van eten. Die eerste hapjes gaan er altijd maar met hangen en wurgen in.
Ik ben altijd vanaf 4 maanden begonnen met fruit, het eerste hapje was ook echt maar een hapje en het werd er gelijk weer uitgespuugd, na een maand wil het net. Met 5 maanden begon ik dan met de groentehap tegen de avond.
Vanaf 6 maanden moet je gaan bijvoeden, maar meestal gaat dat tot 8 maanden nog niet van harte. Blijkbaar zijn ze er dan pas écht aan toe...

Rapley was bij ons niet zo'n succes. Maar toen de tandjes doorkwamen gaf ik wel regelmatig een staafje komkommer om op te knagen.

Ik zou ook zeker niet eerder dan met 4 maanden beginnen met fruit en groente. Ze zeggen ook dat je beter eerst met groentehapjes kunt beginnen omdat er veel meer mensen allergisch zijn voor fruit dan voor groente. Als je te snel met fruit begint zou je een allergie kunnen ontwikkelen.

Bij onze oudste ben ik met ongeveer 4 maanden met groente begonnen, maar dat ging inderdaad met hangen en wurgen. Het zal zeker per kind verschillen, maar ik vond het in het begin een behoorlijk gedoe.

Kijk naar je kind wanneer hij/zij er aan toe is! 3 maanden is wel erg vlug en wordt niet aangeraden! het is zelfs beter om tot 6 maanden te wachten.
Maar als je kind het eten uit je mond kijkt en de lepel begint af te pakken zijn ze er vaak wel aan toe! Probeer het vanaf 4 maanden, maar wacht liever nog wat langer. De darmen moeten de eerste 3 maanden al wennen aan de melk.

3 maanden? das wel vroeg denk ik, die van mij heeft nu nog last van darmkrampjes.. ik begin er pas mee als ze zelf recht op kan zitten(beter voor de stoelgang en vertering van het voedsel) en als ze er zelf interesse voor krijgt.

Terug
Bovenaan