1e fruithapje zelf maken

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen weekend zijn wij begonnen met het fruithapje. We hadden uit de Babydoos van Prenatal een potje Olvarit peer dus hebben dat eerst geprobeerd en m'n zoontje vond het heerlijk.

Daarna heb ik vers fruit gekocht (peer en appel) en gepureerd met de staafmixer en toen in de vriezer in een ijsblokjesvorm ingevroren.

De peer is echt een goed papje geworden, maar de appel krijg ik niet helemaal glad ondanks dat ik de staafmixer een paar keer extra er doorheen gehaald heb.

Is dit erg? M'n zoontje at het vandaag ook prima op, maar aangezien het advies is dat het zo glad mogelijk moet zijn, maak ik me toch een beetje ongerust.
Wat denken jullie?

Alvast bedankt,
J.
 
als je zoontje het goed eet is het geen enkel probleem. Zolang er maar geen grote brokken inzitten waar hij zich in kan verslikken.
Als je het toch perse gladder wil hebben, kun je er eventueel wat water bij doen of wat sap. Dat maakt het smeuiger.
 
Ook ik maak het fruit zelf,mijn dochter smult van 1 appel,1 peer en het sap van een mandarijntje,gewoon goed met de staafmixer 'stampen' in een smalle kom,ik heb het nog niet in de diepvries geprobeert,moet eerst een ijsklontjesvorm kopen,maar het bakje komt toch leeg hoor (vitamientjes zijn ook goed voor mij!)
 
Terug
Bovenaan