1e gesprek Gyn

Spannend, a.s. vrijdag gaan mijn lief en ik voor het eerste gesprek naar de gynaecoloog. Ik ben heel benieuwd en vind het stiekem ook best spannend en begin dus al een beetje zenuwachtig te worden.
Op dezelfde dag zit ik op dag 33 van mijn cyclus (mijn cyclus is gem. 33 dagen), dus extra spannend, want wie weet is het deze maand wel gelukt.

Verder lees en hoor ik allerlei verhalen over onderzoeken, tests, echo's, contravloeistof dat ingespoten wordt....ik vind het allemaal doodeng.
Iemand ervaring?

Ha Elmaka,

Mijn man en ik lopen sinds november 2010 in het ziekenhuis en ervaren het als erg prettig en positief.
Voorafgaand aan de eerste afspraak moesten we een vragenlijst invullen. Tijdens de eerste afspraak hebben we die behandeld en werd er bij mij een inwendige echo gemaakt. Ik dacht van tevoren dat ze dan met een cameraatje naar binnen zouden gaan, maar eigenlijk moet je het je een beetje voorstellen als een vibrator (een beter voorbeeld kan ik niet bedenken ;-) die naar binnen gaat. Je voelt het wel een beetje, maar bij mij doet het absoluut geen pijn.
Verder kreeg mijn man toen een potje mee, voor zijn zaadonderzoek.
Aan de hand van zo'n eerste afspraak gaat de arts dan kijken hoe ze verder gaan.
Je krijgt echt niet ineens allerlei onderzoeken, al helamaal niet tijdens de eerste afspraak. En als er wel een onderzoek gedaan moet worden, dan hebben ze daar in de meeste gevallen goede brochures over om je goed voor te bereiden.

Ik zou het gewoon over je heen laten komen en je er niet te druk om maken. Je weet dat je het voor een goed doel doet! Er is echt niets engs aan, maar ik snap erg goed dat je het spannend vindt.

Zoals gezegd, wij ervaren het als erg prettig dat er eindelijk naar onze problemen gekeken wordt en beter nog... dat er hopelijk een oplossing voor komt.

Hoe lang zijn jullie al bezig?

In ieder geval heel veel succes vrijdag! Het gaat echt goedkomen!

Groetjes, Marieke

Dank je wel.
Die vragenlijst hebben wij inderdaad ook in moeten vullen. Ik moest al bloed prikken en mijn vriend heeft inderdaad al zaad moeten inleveren, dus als het goed is zijn daar de uitslagen ook dan van binnen.
Een inwendige echo heb ik nooit gehad, dus dat vind ik inderdaad wel spannend....

Wij zijn een halfjaar bezig voor de 2e. Gelukkig hebben wij er dus al 1, maar de wens voor een 2e is er dus zeker. Omdat we er al 1 hebben en ik boven de 30 ben werden we dus nu al doorgestuurd.

Hoe lang zijn jullie al bezig?

Groetjes

Ellis

Wij zijn nu ruim een jaar bezig voor de eerste, maar omdat ik zo'n vreemde cyclus heb en PCOS blijk te hebben, zijn we gelukkig vrij snel doorgestuurd naar de fertiliteitsarts in het ziekenhuis.
Mijn man is 38 en ikzelf 31.

Maarre, die echo, echt niet tegenop zien hoor, is nergens voor nodig!
En vraag goed aan de arts wat ze ziet op het scherm. Dat is wel leuk. En zelf snap je er echt niets van. Tenminste, ik kan er geen wijs uit worden als ze niet vertelt en aanwijst wat wat is...

Succes!
Groetjes, Marieke

Hoi Elmaka,

Ik loop sinds december 2010 bij de gyn. Aan hetverhaal van Marieke kan ik eigenlijk weinig toevoegen. Bij mij is de inwendige echo pas de tweede afspraak gemaakt.
Ook bij ons is e rzaadonderzoek geweest en heb ik voor mijn hormonen 3x bloed moeten laten prikken. In de cyclus van het bloedprikken heb ik ook een temperatuurcurve bij moeten houden.

Bij ons was alles helemaal goed, dus vandaag (weer eerste cyclusdag) moet ik bellen voor een HSG, baarmoederfoto.

In elk ziekenhuis gaat het weer anders of op een iets andere volgorde.
Een tip: veel vragen tijdens de consult en ga niet met vragen naar huis!

Succes!

Liefs Daisy

Hey Elmaka,

Wij zijn bijna 2 jaar bezig voor de eerste.
Na een jaar hebben we een afspraak via de huisarts gemaakt bij de gyn. Ook wij mochten een vragenlijst invullen, er werd bloed geprikt en ik kreeg een inwendige echo. Mijn man mocht zijn zaad inleveren.
Er bleek een cyste te zitten op mijn linker-eierstok, maar daar hoefde ik me geen zorgen om te maken. Verder was alles goed, dus mochten we nog een half jaar doorgaan op de "natuurlijke' manier. Inmiddels zijn we zover en hebben we maandag een gesprek bij de gyn voor een kijkoperatie. Ze kijken dan of bijvoorbeeld mijn eileiders verstopt zijn. Mocht ook dat niets opleveren, beginnen we met de behandeling IUI.

Ook wij hebben het als prettig ervaren dat er serieus naar je geluisterd en gekeken wordt. Maar de teleurstellingen blijven er niet minder om....

Heel veel succes!

Liefs

Hoi Elmaka,

De gynaecoloog zal je allereerst op je gemak stellen en precies vertellen wat de mogelijkheden voor jullie zijn. Hopelijk zijn de uitslagen van jouw bloed en de zaadanalyse van je vriend goed.

Wij lopen sinds december 2010 bij de gynaecoloog en toen heeft zij een inwendige echo gemaakt om te kijken of ik inderdaad pcos heb, tevens moest ik bloed prikken en mijn vriend zijn zaad is geanalyseerd. De tweede afspraak hoorde ik dat mijn bloedwaarden bevestigden dat ik pcos heb, dit was rond mijn achttiende al eerder vastgesteld door een andere gynaecoloog. Eind januari ben ik gestart met provera om een bloeding te krijgen en met clomid om een eisprong te bewerkstelligen.
Nu is het afwachten... Dit is een woord wat je veel zult lezen op dit forum, helaas...
Ik wens je veel succes morgen en laat even weten hoe het is gegaan.

Groetjes,
Krissy

hoi Elmaka,
welkom hier.
Ik ben Fleur, 35 jaar, mama van een dochter van bijna 4 jaar. Wij zijn inmiddels 2 jaar bezig voor een 2e kindje,van de 1e was ik de 2e maand al zwanger. Helaas gaat het nu niet vanzelf,ik heb inmiddels 3 keer IUI gehad.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is,laat het over je heen komen,je groeit in het proces. Al blijft er ook iedere keer een stukje spanning bijzitten.

Hopelijk hoef je het medische traject niet te ver in en ben je snel zwanger.

groetjes Fleur

Terug
Bovenaan