1e hapje met 6 maanden

Hoi allemaal!

Ons zoontje is nu bijna 6 maanden en we gaan nu
pas met hapjes beginnen (i.v.m. zijn allergie). Nu weet ik alleen niet
hoe ik dit moet gaan doen en of ik meteen met groente en fruit tegelijk
mag beginnen. Volgens de lijstjes van het CB hebben ze het al wel
nodig. En er staat dat ze dan nog maar 3 flessen melk op een dag mogen.
Zijn er andere mama's die pas met 6 maanden met fruit/groente zijn
begonnen? En hoe ziet jullie dagschema er dan uit? Want als ik maar 3
flessen mag geven, dan vraag ik me af wanneer. Ons zoontje krijg nu een
fles om: 07.15 (papfles), 11.00, 15.00 en 19.30 (papfles). Zou de
laatste van 19.30 dan moeten wegvallen? Maar als hij rond 18.00 uur dan
een groentehap krijgt, dan geloof ik nooit dat hij daarmee de hele
nacht doorkomt. Wie o wie kan me helpen??

groetjes,
Kipling26

Ik geef zelf borstvoeding, dus weet niet goed hoe het zit met die aantal flessen.
Maar aangezien je pas vanaf 6 maanden gaat bijvoeden, zul je het eerst moeten opbouwen.
Zeker bij een allergie is het belangrijk om dit langzaam te doen, om te kijken of de kleine goed reageert op alles.
Dus met groente beginnen, een paar hapjes en een paar dagen achtereen het zelfde.
Na de groente gewoon nog de fles geven, waar dan waarschijnlijk minder van gedronken wordt. en hoe meer groent er gegeten wordt hoe minder melk er gedronken wordt.
Dus volgens mij gewoon langzaam opbouwen.
tot een jaar is melk de belangrijkste voedingsbron.
De rest heet niet voor niet BIJvoeding

hallo,

mijn dochtertje had ook een allergie waardoor ik pas vanaf 6 mnd. met de bijvoeding mocht beginnen, ik ben toen geholpen door een dietiste want je moet idd stap voor stap beginnen met het opbouwen, en pas als alles goed is opgebouwd en er geen reactie optreedt dan ga je rustig over naar 3 flessen, maar volgens mij gaat de fles van 3 uur eraf, want dan kun jee een fruithapje geven of een liga met wat diksap, en dan de groente tegen half 6, mijn dochtertje heeft zeker nog tot een jaar een fles gehad voor de nacht, maar mijn   zoontje is over 2 weken ook 6 mnd, en moet zeggen dat ik niet alles meer weet van 4 jaar terug, maar als je twijfelt zou ik ook een   consult aanvragen bij de dietiste hier wordt je zoiezo de eerste maand geholpen met een allergie om alles rustig op te bouwen, succes ermee!!

groetjes susanne

Marijn is nu ook 6 maanden en vanaf ca. 5 maanden hebben we af en toe wat fruit of groenten gegeven. Hij drinkt zijn flessen slecht momenteel, dus heb ik onlangs het CB gebeld. De bijvoeding wordt nu belangrijker en de flessen iets minder. Ze moeten nog ca. 600 cc flesvoeding op een dag krijgen. Wij verdelen dat inmiddels over 3 flessen. Het schema is als volgt:

ca. 07.00 1e fles: 210 cc + 7 schepjes
ca. 10.30 1/2 potje fruit (Olvarit - 6 maanden)
ca.12.30 2e fles: 210 cc + 7 schepjes (drinkt ie meestal niet leeg)
ca. 16.00 1/2 potje fruit + beetje diksap
ca. 18.00 potje groenten
ca. 20.00 3e fles: 210 cc + 7 schepjes + rijstebloem

Momenteel werkt dit goed voor ons. Zorg met de warmte dat ze genoeg vocht binnen krijgen. Een liga of (baby)rijstewafel (Bambix) mag ook al.

Succes, Patricia

Terug
Bovenaan