1e hapje met 6 maanden

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Ons zoontje is nu bijna 6 maanden en we gaan nu pas met hapjes beginnen (i.v.m. zijn allergie). Nu weet ik alleen niet hoe ik dit moet gaan doen en of ik meteen met groente en fruit tegelijk mag beginnen. Volgens de lijstjes van het CB hebben ze het al wel nodig. En er staat dat ze dan nog maar 3 flessen melk op een dag mogen. Zijn er andere mama's die pas met 6 maanden met fruit/groente zijn begonnen? En hoe ziet jullie dagschema er dan uit? Want als ik maar 3 flessen mag geven, dan vraag ik me af wanneer. Ons zoontje krijg nu een fles om: 07.15 (papfles), 11.00, 15.00 en 19.30 (papfles). Zou de laatste van 19.30 dan moeten wegvallen? Maar als hij rond 18.00 uur dan een groentehap krijgt, dan geloof ik nooit dat hij daarmee de hele nacht doorkomt. Wie o wie kan me helpen??

groetjes,
Kipling26

´Hoi kipling,

Phoebe krijgt ook sinds 6 maanden groente. Fruit kreeg ze wel met 4 maanden. Zo ziet Phoebe der schema er uit.

7:30 fles 200cc nutrilon2
11:00 fles 200cc nutrilon2
15:00 fruithapje        
17:00 half potje groente en dan een beetje vla toe
19:30 fles 200cc nutrilon2

Misschien dat je er wat aan hebt.
En wanneer je met fruit en groente begint bepalen jij en je kleine een beetje zelf hoor.
Phoebe gaf bijv. zelf aan dat ze iets anders erbij   wilde hebben. En toen hebben we fruit gegeven.
je kan natuurlijk  langzaam beginnen met af en toe een hapje.

succes,

Liefs,

Rachel

Hoi Kipling,

Mijn dochtertje was ook 4 maanden toen ze de 1e hapjes kreeg, maar die 4e fles hoef je nog niet direkt te laten vervallen hoor!
Als het de 1e hapjes zijn, is het toch nog oefenen, meestal zijn ze na een aantal happen erg vermoeid erdoor.

Ik deed, groente of fruit geven en daarna alsnog een fles aanbieden... dan kunnen ze zelf bepalen wat ze er nog van opeten.
Nu met dit warme weer (ze is ondertussen bijna 7 maanden) heeft ze toch s'avonds weer behoefte aan die 4e fles ( is een tijdje niet zo geweest)

Succes met de 1e hapjes!! btw.. bruine bonen en peen zijn hier favo ;)

Hoi,
Isis is nu 5 maanden, wij beginnen over twee weken met het introduceren van bijvoeding. Ook vanwege allergie preventie. Ook ik ben benieuwd hoe haar schema er straks uit komt te zien. Isis slaapt nog best veel overdag. Ik denk dat ik het fruithapje 's morgens, na haar ochtendslaapje geef, rond 11:00 en dan daarna de fles.
Nog meer mensen tips/adviezen? Schema nu: 7:05, 11.20, 15.20 en 19:30 papfles (rondom deze tijden)gemiddeld slaapt Isis 2 uur tussen voeidngen door en is ze kleine 2 uur op (incl. fles)
x Esther (Isis 29-11-06)

hallo,

ik had ook al wat geschreven onder het kopje voeding, maar ik zou niet zomaar vanalles door elkaar gaan geven, je mag idd wel zelf bepalen wanneer je begint en met wat, maar met een allergie moet je toch oppassen met de bijvoeding want er zijn wel een aantal producten waar eerder een reactie op mogelijk is, mijn dochtertje heeft ook een allergie gehad, maar wij zijn vanaf 6 mnd. begeleidt door een dietiste, die weet precies waarmee je het beste mee kunt beginnen en waar je beter even mee kunt wachten, de fles gaat er pas vanaf als de groente en het fruit voldoende gegeten wordt.
succes ermee!

groetjes usanne

Onze dochter is bijna 5 maanden. Wij gaan ook pas met 6 maanden beginnen met bijvoeding ivm allergie preventie. Nu lees ik dat jullie baby's nog maar 4 flessen krijgen. Hoe groot zijn die flessen? Fieke krijgt nu nog 5 flessen, meestal 210 ml + 6 schepjes.

Hoi f_jes,

Onze knul is nu bijna 6 maanden en krijgt het volgende:

07.00 - 210 cc water + 7 schepjes + 3 schepjes Nutrix (papfles)
11.00 - 210 cc water + 7 schepjes
15.00 - 210 cc water + 7 schepjes
17.30 - 60 cc water + 2 schepjes + 3 schepjes Nutrix (pap van een lepeltje)
19.30 - 200 cc water + 6 schepjes + 3 schepjes Nutrix (papfles)

Inderdaad dus maar 4 flessen. Wel grote flessen en veel rijstebloem :). En nog eens een beetje 'extra' om hem vast te leren wennen aan het eten van een lepeltje!

groetjes,
Kipling26

PS ik snap trouwens niet waarom je 210 cc met 6 schepjes doet.... Het is toch altijd 1 schepje per 30 cc!!??

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar, want ik ben sinds een week of drie begonnen met bijvoeden. Maar dat zijn nog kleine beetjes hoor, ongeveer 75 gram fruit of groente per dag erbij. En ze krijgt nog steeds 6 flessen met 150 ml water en 5 schepjes Nutramigen. (dieetvoeding). Ik merk wel dat de tijd tussen de flessen iets langer wordt (meestal 4 uur) zodat het er soms 5 op een dag worden. En ze laat ook iets vaker wat staan. Maar je hoort het wel ik doe altijd voeding op verzoek en niet zo erg op schema. Ik geef 's nachts om 4 uur een fles, eentje om 8 uur, eentje om 12 uur, eentje  om 3 uur, dan om 5 uur groente of fruit, dan om 6 uur weer een halve fles, en soms om 11 uur en anders om 1 uur nog een fles.
Zo rommelen we maar wat aan want haar slaapschema is ook helemaal in de war. Nu is ze wakker om 7 uur tot 10 uur, dan slaapt ze tot 12 uur en dan weer wakker tot 15 uur, slapen tot half 5  en dan  wil ze pas om 20 uur weer slapen. Succes en groetjes, Belinda

Terug
Bovenaan