1e hapje op!~

hej meiden,
luuk heeft zijn eerste potje op! wortelen (lekker oranje op q'day) Hij vind het heerlijk!
dit wilde ik ff met jullie delen?!
jullie al hapjes aan het geven?

hoe oud is hij dan?
Mijn zoontje is van 29 januari, net 3 mnd dus.
Zolang hij aan alleen flesvoeding genoeg heeft, houd ik het daarop. Wil eigenlijk pas met 5 a 6 mnd beginnen met groente of fruit

Onze dochter Caro is nu 4 maanden (1-1-11) maar krijgt waarschijnlijk pas vanaf 6 maanden hapjes erbij i.v.m. allergie in de familie (bij mij, dus...)
A.s. vrijdag gaan we weer naar CB en zal er dan toch nog eens naar vragen omdat ze helemaal niet allergisch aangelegd lijkt te zijn: een neefje en nichtje zaten op deze leeftijd al van top tot teen onder het eczeem, maar daar is bij haar geen sprake van. Ben benieuwd!
Hebben jullie trouwens wel eens van de Rapley-methode gehoord of er misschien zelf ervaring mee?

Hoi,
Hier hebben we ook de eerste hapjes al gehad. Hij is nu ook vier maanden (hij was iets te vroeg, dus nog net in december geboren). Hij leek zelf aan te geven dat hij wat anders te eten wou. De fles van 10 uur in de morgen wou hij niet meer, maar bleef net zo lang huilen en dingen in zijn mond stoppen tot hij zijn lepeltje zag.
Ik vind het zo schattig hoe zijn mond steeds weer wijd open gaat als het lepeltje er aan komt!
Wortel gaat hier ook goed, net als appel, peer, banaan en erwtjes. Broccoli vond hij nog wel vies.
Rapley... wat is dat?

@ mama van Caro: ik kon het niet laten om het eens te googlen. Dat klinkt als een erg interessante methode! Dat gaan we eens proberen. Het klinkt eigenlijk te logisch om er zomaar aan voorbij te gaan.
In datzelfde straatje zijn wij nu bijna een maand aan het "experimenteren" met de "infant potty training" (ik geloof niet dat hiervoor een goed nederlandse vertaling is). Het resultaat is dat we sindsdien geen poepluier meer hebben gezien! Alleen voor het plassen heeft hij zijn luier om.

luuk is ook 4 maanden geweest,
hier ook allergieen maar mog gewoon groente gaan geven., (groente schijnt minder allergiegevoelig te zijn als fruit) ben begonnen met pap omdat hij echt met 3 maanden zijn kruinstjes al op at en slabben etc. Hij vind eten van een lepeltje reuze intressant en opent maar al te graag zijn mond.

Ik doe nu nog gewoon potjes. 4 dagenb worteltjes gegeven en nu ben ik bezig met dag 3 van de sperzieboontjes. Wil ook graag bloemkool geven maar die kan ik nergens vinden :( de bruine bonen staan mijzelf tegen haha maar die ga ik toch ook maar een keer halen.

De potjes fruit staan ook al klaar om t eproeven!

haha wat grappig die zindelijkheidstraining... dat het werkt zeg!

Rapley nog niet geprobeerd....

Bloemkool is idd nergens te vinden. Wij maken het nu zelf. Gisteren een kleine Rapley test gedaan. Zowel de mango als komkommer gingen zijn mond in. Het resultaat: heel kleine hapjes uit de mango en komkommer, en vooral de pitjes van de komkommer gegeten :)

Terug
Bovenaan